هلال احمر امسال ۱۰۵۱ میلیارد تومان بودجه گرفت/ افزایش ۴۲ درصدی بودجه

۱۶خردادماه،
ممتاز نیوز : معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌احمر از تصویب یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان به عنوان بودجه سال ۹۲ جمعیت هلال احمر در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بودجه امسال ۴۲ درصد افزایش داشت.

یوسف صنایعی در گفت‌وگو با فارس در مورد میزان بودجه اختصاص یافته به جمعیت هلال احمر اظهار داشت: کشور ما شاهد حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مختلفی است که طبق قانون جمعیت هلال احمر در بحث امداد و نجات باید پاسخگوی اقشار آسیب دیده باشد.

وی با اشاره به اینکه امداد رسانی هنگام بلایا تجهیزات و نیروهای خاص خود را نیاز دارد افزود: تمام این خدمات مستلزم دریافت بودجه است و در همین راستا امسال بر اساس جزء “الف” و “ب” بند ۷۳ ماده واحده بودجه و از منبع ماده ۲۲۴ قانون پنجم برای بحث امداد و نجات نیز مبلغ ۵ هزار و ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این بودجه برای خرید تجهیزات امدادی استفاده می‌شود.  

صنایعی از تصویب یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان در مجلس به عنوان بودجه سال ۹۲ جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: بودجه امسال جمعیت هلال‌احمر در قانون بودجه ۹۲ نسبت به قانون سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است.

احیای پرداخت یک درصد از فروش بلیت هواپیما و کشتی به جمعیت هلال‌احمر خبر دیگری بود که این مسئول حقوقی در جمعیت هلال احمر به آن اشاره کرد و ادامه داد: این قانون بودجه امسال به عنوان یک ردیف مجدد احیا شد و برای توسعه آموزش‌های همگانی و دانشگاهی ردیف بودجه مستقلی نیز برای موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی هلال ایران در نظر گرفته شده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.