هلدینگ خلیج فارس در توسعه هاب پتروشیمی چابهار مشارکت می کند

۱۹اردیبهشت،

arash khamooshi (2 of 39).jpg

هلدینگ خلیج فارس در توسعه پتروشیمی منطقه آزاد چابهار مشارکت خواهد کرد و از سرمایه گذاران خارجی نیز دعوت می کند تا در این پروژه مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا پوری، مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: تجربه ادغام شرکت ها در قالب هلدینگ تجربه ای جهانی است که در بازار رقابتی نقش بسزایی دارد و ما نیز می توانیم از این شیوه در توسعه صنعت پتروشیمی کشور کمک بگیریم.

پوری با اشاره به سابقه تاسیس هلدینگ خلیج فارس گفت: ادغام هشت شرکت در منطقه ماهشهر، چهار شرکت در عسلویه و سه شرکت در تهران را به صورت یک مجموعه واحد، تحت عنوان هلدینگ خلیج فارس در واقع فاز انتهایی خصوصی سازی در صنعت پتروشیمی ایران بود. پیش از آن شرکت های بسیاری نظیر مارون، جم، امیرکبیر و… به بخش خصوصی واگذار شده بودند، ولی هلدینگ خلیج فارس تجربه تازهی در واگذاری ها به شمار می رود و از این رو حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم در فروردین ماه سال جاری برای کشف قیمت عرضه و به قیمت ۷۵۰ تومان به ازای هر سهم، به شخصیت های حقوقی و حقیقی واگذار شد.

وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی، بخش خصوصی می تواند ارتباط بهتری با دارندگان لایسنس های خارجی و تامین کنندگان قطعات و کاتالیست های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی برقرار کند. از سوی دیگر شرکت های دولتی از هر گونه سرمایه گذاری منع شده اند و با خصوصی شدن می توانند در شرکت های پایین دستی سرمایه گذاری کرده و با افزایش توسعه صنعت پتروشیمی و تداوم تولید در صنایع تکمیلی شده، ثبات تولید و سوددهی بیشتر را رقم زنند.

پوری در رابطه با تجارب هلدینگ در ثبات تولید و سود دهی افزود: تا هنگامی که تصدی امور در دست بخش دولتی است امکان خدمات دهی به نیروهای غیر بومی کمتر خواهد بود، اما بخش خصوصی که محدودیت های کمتری نسبت به بخش دولتی دارد، می تواند خدمات بهتری به نیروی متخصص خود ارائه کند. این امر میزان رضایت شغلی و ماندگاری نیروی انسانی کارآمد را افزایش می دهد و رابطه مستقیمی با افزایش سوددهی شرکت ها دارد. از سوی دیگر وقتی مجموعه ای در قالب هلدینگ اداره می گردد، از آنجا که منافع هر شرکت در گرو سود شرکت های دیگر است، می توانند از نیروها و منابع یکدیگر استفاده متقابل کرده و سبب افزایش میزان بهره وری کلی در مجموعه شوند.

علیرضا پوری با اشاره به ظرفیت های همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF) در انتقال تجربه تاسیس هلدینگ گفت: به عنوان یکی از سخنرانان این اتفاق دربارهٔ تجاربی که در این مدت اندوختیم سخن گفته و طرح های آینده شرکت برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را نیز تشریح خواهم کرد.

به گفته پوری، هلدینگ خلیج فارس در پروژه پتروشیمی منطقه آزاد چابهار مشارکت خواهد داشت و از سرمایه گذاران خارجی دعوت می کند تا با اتصال به آن، در اجرایی شدن پروژه های این هاب دیگر پتروشیمی ایران مشارکت نمایند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.