هلهله آئین‌ها در تئاترشهر/ جایزه جلال ستاری اهدا شد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

روز قبل بخش سمینارهای شانزدهمین جشنواره تئاتر پایان یافت و آغاز بخش صحنه‌ای و خیابانی جمعیت بسیاری را در تئاتر شهر گرد هم آورد.

به گزارش خبرنگار ممتاز نیوز، اختتامیه بخش سمینار شانزدهمین جشنواره تئاتر آیینی وسنتی با اهدای جایزه جلال ستاری به پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی در سالن کنفرانس تئاترشهر برگزار شد، آشنا اظهار کرد: آیین‌ها سرشار از دوستی و انسانیت می باشند و آیین به ما کمک می‌کند از اصالت خویش فاصله نگیریم.

در این مراسم همچنین حمیدرضا اردلان دبیر برگزاری سمینار تئاتر آیینی‌سنتی به ایراد سخنانی کوتاه پیرامون جایگاه و نقش مهم تئاتر آئینی و سنتی و تأثیر انکار ناپذیر آن پرداخت.

در ادامه جایزه جلال ستاری به شرح زیر به برگزیدگان اهدا شد:

جایزه اول به پروفسور دمارنیز از ایتالیا؛ جایزه دوم به مارگاریتا کاری تی‌گینا و میخایلوف پژوهشگران از کشور روسیه و جایزه سوم این بخش نیز به سودابه فضایلی اسطوره‌شناس و پژوهشگر ایرانی اهدا شد.

همچنین از روز قبل نمایش‌های آیینی، بازی‌های نمایشی، مجالس شبیه خوانی و پاتوق کودک و نوجوان و همچنین اجراهای صحنه‌ای کار خود را در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی آغاز کردند که این اجراها در کنار اجرای نمایش “سیندرلا” به کارگردانی جلال تهرانی روزی پر همهمه و سرشار از برو بیا تئاتر دوستان را در فضای تئاترشهر رقم زد.

بخش خیابانی هم در فضای باز تئاتر میزبان هنرمندانی از شهرستان‌های مختلف کشور بود که آمده بودند تا آئین‌ها و باورهای سنتی خود را در گوش جهانیان هلهله کنند.

شانزدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی به دبیری داوود فتحعلی بیگی در پنج بخش مرور، صحنه ای، مهمان، دانشگاهی و بین الملل تا ۳۰ شهریورماه امسال برگزار می گردد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.