هله هوله ضریب هوشی کودکانتان را پایین می آورد

اردیبهشت ۱۴۰۳

هله هوله به دلیل نداشتن ارزش غذایی بالا و زیاد مصرف شدن آن توسط کودکان ممکن است ضریب هوشی کودکان را پایین بیاورد.

دکتر آراسب دباغ مقدم متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: کودکان به خصوص در سنین قبل از دبستان رشد جسمی و ذهنی آن‌ها بسیار زیاد است که به این دوران سنی مرحله رشد سریع گویند.

وی ادامه داد: کودکان در این سن باید در تمام گروه های مواد غذایی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی های مفید احتیاج دارند.

وی اشاره کرد: چون حجم معده کودکتان کوچک است وقتی که معده را با هله هوله پر می کنند دیگر جایی برای خوردن غذاهای متعددی که نیاز جسمی و ذهنی کودک را فراهم می کند وجود ندارد.

وی عنوان کرد: چیبس، پفک اگر چه از نظر انرژی و کالری بالایی دارند ولی از نظر ارزش غذایی پایین دارد و از نظر مواد غذایی زیر مغذی و درشت مغذی مورد نیاز کودک برای رشد را فراهم نمی کند.

دباغ مقدم متذکر شد: مواد غذایی مفید که هر ۴ گروه مواد غذایی را شامل می شود روی ضریب هوشی کودک نقش زیادی دارد البته به تنهایی عامل افزایش ضریب هوشی نیست ولی اگر پدر و مادر از نظر ضریب هوشی بالا باشند ولی کودک به دلیل این که از تغذیه نامناسب برخوردار بوده ممکن است روی ضریب هوشی وی تاثیر بگذارد و فرزندان باهوشی نداشته باشد.

وی توصیه کرد: پدر و مادران به خصوص اگر کودکانی در سن پیش دبستانی دارند باید به وعده غذایی آن ها اهمیت داده و تعداد وعده های غذایی را افزایش داده و حجم غذا را در وعده ها کاهش دهند و غذاهای حاوی مواد مغذی را در وعده ها بگنجانند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.