هماهنگ کننده کودتای نافرجام نوژه: نفوذی­های جمهوری اسلامی در تمام شئون اپوزیسیون رخنه کرده​اند

جواد خادم از مهره های سازمان سیا هماهنگ کننده کودتای نافرجام نوژه بود. وی در مصاحبه با سایت خودنویس (وابسته به نیک آهنگ کوثر) ابتدا مدعی شد «یکی از دلایل کودتای نوژه این بود که متوجه شدیم عراق ممکن است به ایران حمله کند و این کودتا می توانست مانع وقوع جنگ شود»(!) اما در ادامه درباره دیدار خود و شاپور بختیار با مقام های عراقی تصریح کرد: حتما داشتیم! حتما داشتیم! نه به خاطر کودتا، که به خاطر مسائل دیگر. به هیچ عنوان به خاطر اینکه از آنها برای کودتا به معنای اجرایی کمک بگیریم نبوده است.

وی درباره این سوال که «آیا دولت عراق از کار شما و برنامه برای کودتا مطلع بود؟»، گفت: حتما مطلع بود! حتما مطلع بود که آقای بختیار می خواهد یک کودتایی بکند. هر کسی بخواهد این را کتمان بکند حتما یک شوخی است. خادم اضافه کرد: من تاسیس کننده رادیو بغداد بودم. مثل همین امروز که همه اپوزیسیون سعی می کند صدایی داخل مملکت داشته باشد و مخالف دولت صحبت کند. قصد بر این بود که یک صدا باشد و صدای بسیار خوبی هم بود. البته به خوبی هم در ایران پخش نمی شد..

هماهنگ کننده کودتای نوژه درباره جدایی از بختیار می گوید: ببینید، من شخصا بعد از کودتای نوژه هیچ نقشی در نهضت مقاومت ملی نداشتم. من مبارزه بلندمدت را پیش بینی می کردم و به هیچ عنوان بعد از کودتای نوژه دلیلی نمی دیدم که در یک سازمانی باشم که «درازمدت» فکر نمی کند. و چون من فکر می کردم که باید یک نسل بگذرد تا یک اتفاق بعدی در ایران بیافتد، هیچ دخالتی در نهضت مقاومت ملی، از سه، چهار ماه بعد از کودتای نوژه نداشتم.

گفتنی است نشست اخیر بروکسل با توجه به جمع شدن شماری از تروریست ها (نظیر رئیس کومله) و عناصر مدافع حمله نظامی بیگانگان به ایران، تبدیل به یک افتضاح، بزرگ برای طیفی از شرکت کنندگان شد که مدعی مبارزه ملی برای دموکراسی بدون خشونت و دخالت بیگانگان بودند.

جواد خادم درباره وجود نیروهای نفوذی در میان اپوزیسیون خارج کشور می گوید: این افراد نفوذی وجود دارند و هر اتفاقی در خارج کشور بیفتد، رژیم می داند، من شک و تردیدی ندارم. اگر من بگویم نفوذی وجود ندارد حتما اشتباه کرده ام. افراد نفوذی در تمام شئون اپوزیسیون رخنه کرده اند، مطمئن باشید!

/۲۹۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.