همایش باران غدیر با تقدیر ازمیهمانان در تهران پایان یافت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۰۷
سومین همایش بین المللی هنری، ادبی باران غدیر با تقدیر از میهمانان این همایش کار خود را در تهران پایان داد.
به گزارش تفسیری خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه اختتامیه این همایش در تهران، چند تن از شعرای ایرانی و خارجی اشعاری را در بزرگداشت مقام حضرت علی (ع) قرائت نمودند.
دکتر دیاب یونس از لبنان با بیان اینکه فردی مسیحی است گفت: حضرت علی(ع) بیش از یک امام، یک معلم، رهبر و iبهترین الگوی اخلاقی برای همه مردم دنیا می تواند باشد.
وی افزود: نهج البلاغه بیانگر روش و نگرش اخلاقی حضرت علی (ع) است که در این کتاب ثبت شده است.
حجت الاسلام محمدرضا زائری، دبیر همایش در حاشیه این مراسم و در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: هدف این همایش ها که امسال سومین دوره آن است، نشان دادن این نکته است که محبت امیرالمومنین، دلبستگی و شیفتگی و دلباختگی در مورد حقایق مکتب اهل بیت و جانشینی حضرت علی (ع) و آخرین اعلام آن در غدیر خم، منحصر iبه ما نمی باش بلکه ادیان و مذاهب گوناگون از ملیت های مختلف نیز در آن سهیم می باشند.
وی افزود: این همایش در پی آن است که فضایی برای همراهی و همدلی بیشتر بین نخبگان فرهنگی در نقاط مختلف دنیا iبه وجود آورد و ضمن تقدیر و ادای دین iبه آنها، زمینه را برای نشر و معرفی آثارشان فراهم کند.
زائری تصریح نمود:‌خوشبختانه ما در سومین دوره علاوه بر میهمانان خارجی و از مذاهب هندو، مسیحی، برادران اهل سنت از کشورهای مختلف و هموطنان زرتشتی را هم iبه عنوان میهمان پذیرا و از طرف دیگر شاهد گسترش در حوزه های موضوعی بودیم یعنی علاوه بر ادبیات و شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی iبه شکل قوالی هم اضافه شد.
دبیر همایش با ابراز امیدواری برای گسترش این حوزه و تنوع بیشتر آن گفت: امیدواریم بتوانیم iبه میزان اندکی کار بزرگی را که علامه امینی در الغدیر انجام داد ادامه دهیم و نشان دهیم غدیر موضوعی نمی باش که بشود آن را پنهان نمود.
وی افزود:‌ میهمانان همایش فردا iبه مشهد مسافرت می نمایند و در آنجا در محیط های فرهنگی برنامه های متنوعی اجرا می نمایند و همچنین بازدیدها و زیارت برای آنها پیش بینی شده است.
در این مراسم همچنین کتاب quotation mark مناقب حضرت علی (ع) در شبه قاره هند، در شعر فارسی quotation mark از بیدل دهلوی تا دیگر شعرا معرفی شد.
صدا و تصویر دارد.


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.