همایش رایزنان بازرگانی تا ۱۲تیرماه ادامه دارد

همایش رایزنان بازرگانی تا ۱۲تیرماه ادامه دارد

جام جم آنلاین: سومین همایش رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران که از دوم تیرماه سالجاری در تهران آغاز شده است به مدت ۱۰ روز با برگزاری نشستها و جلسات تخصصی ادامه می یابد.

به گزارش جام جم آنلاین سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه برگزاری سومین همایش رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران گفت:مجموعه رایزنان بازرگانی کشورمان با بازگشت از کشورهای محل ماموریت خود به ایران ضمن تعامل با بخشهای مختلف دولتی مرتبط با حوزه اقتصاد و تجارت، در انجام ادامه ماموریت خود به هماهنگی و همفکری می پردازند.

حمید کارگر توجه به شعار امسال را از محورهای کاری همایش سوم رایزنان اعلام کرد و ادامه داد: تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حوزه برون مرزی و در مجموعه بازارهای هدف ایران همت و تلاش رایزنان بازرگانی را می طلبد و این دیپلماتهای حوزه تجارت نقشی مهم در رصد فرصتهای تجاری در دیگر کشورها و معرفی توانمندی های تولیدی و صادراتی کشور به کشورهای خارجی دارند.

کارگر برگزاری چند سمینار تخصصی برای آشنایی با فرصتهای تجاری در بازارهای هدف را از جمله برنامه های جنبی این همایش اعلام کرد و گفت: در این سمینارهای تخصصی که در دو روز پیاپی با حضور رایزنان بازرگانی و فعالان بخش خصوصی و تجار و صادرکنندگان کالا و خدمات برگزار شد، فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری در کشورهای هدف مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین گفت: دیدار و گفت و گو با وزیر صنعت، معدن و تجارت، نشست تخصصی با حوزه بانکی کشور، دیدار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رایزنی با معاونتهای مختلف و تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ملاقات با رییس مرکز ملی فرش ایران و گفتگو با اتحادیه ها و تشکل های فعال در حوزه تجارت وصادرات از دیگر برنامه های سومین همایش رایزنان بازرگانی ایران است.

کارگر این همایش را نخستین گردهمایی رایزنان بازرگانی کشور پس از ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی دانست و افزود: با توجه به تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، بازنگری در ماموریتها و شرح وظایف رایزنان ضروری به نظر می رسد و سازمان توسعه تجارت ایران بر آن است تا نگاه جامعی نسبت به حوزه صنعت و معدن را در این گروه پی ریزی کند.

وی رایزنان حاضر در این همایش را ۲۰ نفر اعلام کرد که این گروه وظیفه رصد و دیدبانی حوزه اقتصاد و تجارت در بازارهای هدف کشورمان را برعهده دارند و به دنبال فرصت یابی تجاری برای توسعه صادرات غیرنفتی ایران و گسترش تبادلات تجاری هستند


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.