همایش گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در خراسان شمالی برگزار شد

یکشنبه ۴ تیر – ۰۷:۰۸:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام موسوی جاجرمی، مسئول بسیج اساتید خراسان شمالی در این همایش که در محل مسجد امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی بجنورد برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید چمران به نام روز بسیج اساتید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این شهید والا مقام بهترین الو برای همه اساتید بسیجی است.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در جمع اساتید بسیجی مبنی بر اینکه” شهید چمران یک دانشمند عیار تمام بود”، افزود: امروز از جامعه بسیج اساتید انتظار می رود که علارقم همه توطئه های دشمنان که بیشتر متوجه دانشگاه است، شخصیت های برجسته ای همچون شهید چمران تربیت و تحویل اجتماع دهند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی رویکرد فعالیت بسیج اساتید را رویکردی فرهنگی و علمی دانست و اظهارداشت: بسیج اساتید باید حضور فعالتری در حوزه دانشگاه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر توجه خاصی به اجرای طرح شجره طیبه صالحین در این نهاد شده است، بیان داشت: این طرح به فرموده مقام عظمای ولایت، یک راه کار عملی برای مقابله با تهاجم فرهگی و توطئه های دشمنان است.
مسئول بسیج اساتید خراسان شمالی در ادامه تشکیل حلقه های علمی به تناسب هر رشته در دانشگاه ها را بسیار ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی باید با شناسایی و جذب دانشجویان مستعد به این حلقه ها، زمینه ساز تربیت افراد توانمندی از لحاظ علمی و ارزشی باشند.
دکتر قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش با اشاره به فعالیت های بسیج اساتید در کشور، بیان داشت: اگر چه کارهای خوبی در سطح استان و کشور از سوی این نهاد صورت گرفته اما نیازمند حرکتی جدی تر و قوی تر در این حوزه هستیم.
وی با بیان اینکه جامعه بشری دچار یک جریان تاریخی گسترده ای به نام مدرنیته در سه حوزه اومانیسم، سکولاریسم و راسیونالیسم شده است، افزود: برای برون رفت از این شرایط نیازمند فعالیت اساتید بسیجی در حوزه فعالیت های علمی و روشنگری با رویکردی معنوی و ارزشی به عنوان فرماندهان مقابله با جنگ نرم دشمن است.
دکتر جعفری اظهارداشت: اساتید بسیجی باید با پیروی از راه امام و شهدایی همچون شهید چمران تأمین کننده سعادت دنیا و آخرت بشریت باشند.
گفتنی است، در این همایش از ۷ استاد نمونه و بسیجی استان تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۹۰۸۵۸۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.