همایش الگوی معماری اسلامی-ایرانی به کار خود پایان داد

۰۵اردیبهشت،

مراسم اختتامیه همایش ملی الگوی معماری اسلامی-ایرانی صبح امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم با تجلیل از برگزیدگان و ارائه کنندگان مقاله در این حوزه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، در این همایش تعدادی از اساتید، پژوهشگران و صاحبان مقالات در خصوص مولفه‌های معماری اسلامی ایرانی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

همچنین در این مراسم میزگرد تخصصی به منظور پاسخگویی به سوالات دانشجویان معماری و حاضران در همایش با حضور مهندس محسن بهشتی دبیر همایش، سید مجید فارغیان عضو شورای اسلامی شهر و علیرضا خاکی برگزار شد.

در پایان همایش نیز با حضور جمعی از مسئولان برترین مقالات ارسالی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همایش ملی الگوی معماری اسلامی-ایرانی به مدت دو روز به همت شهرداری قم و جهاد دانشگاهی برگزار شد.

این همایش به منظور تبیین جایگاه و تاثیر تفکر اسلامی در معماری و شهرسازی، ارائه الگوهای معماری اسلامی- ایرانی و شرایط و ضوابط تحقق پذیری شهر اسلامی و با اهداف جهانی شدن شهر اسلامی، ساختار فضایی شهر اسلامی، محیط زیست در شهر اسلامی و حقوق شهروندان برگزار شد.

شهر اسلامی و نگاه آرمانی از نظر قرآن و حدیث و فقه، رشد حقوقی، فرهنگی و شکوفایی هنر و صنعت درشهر اسلامی، شهر اسلامی و رشد اقتصاد، چالش ها و فرصت ها، شهر اسلامی هنر و زیبا شناسی، مبلمان شهری، فضای سبز شهر، نمادها و سمبل ها، رنگ و نور و عناصر تاریخی نیز از محورهای این همایش به شمار می رود.

به دبیرخانه همایش الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی ۴۵۴ مقاله از سراسر کشور در محل جهاددانشگاهی قم ارسال شده است که از این میزان ۵۴ مقاله برگزیده که ۹۳ چکیده مقالات در یک جلد کتاب و ۵۴ مقاله دیگر نیز به تائید کمیته علمی بطور کامل در یک جلد دیگر به چاپ خواهد رسید.

همچنین از تعداد ۵۴ مقاله برگزیده ۱۷ مقاله برتر توسط نویسندگان و محققان در همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی ارائه می گردد.

عصر روز چهارشنبه راس ساعت ۱۵نیز نشست های تخصصی در قالب ۳ کارگروه تخصصی در محل مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار و محققان، نویسندگان و پژوهشگران به ارائه مقاله می پردازند.

همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی – ایرانی روز پنج شنبه نیز مراسم اختتامیه را در تالار شیخ مفید دانشگاه قم با رونمایی از کتاب قم در منابع و مراجع فارسی و تجلیل از مقالات برتر به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.