همایش امربه معروف نهی ازمنکرالکترونیکی

کد خبر: ۸۸۱۹۵

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد – ۱۴:۳۶

 


نخستین همایش امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی با میزبانی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی استان های کشور در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، این همایش، در روز چهارشنبه ۲۴ خرداد، با همت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و با هدف یافتن راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی به منظور سالم سازی فضای مجازی کشور برگزار گردید.
این همایش با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران شروع به کار کرد، در ادامه حجت الاسلام اسماعیل فلاح معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید و تشویق مدیران در برقراری ارتباط با موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان افزود: تبیان از آن دسته مؤسساتی است که در عرصه فعالیت و تولیدات فرهنگی و محتوایی توانسته است به خوبی ظاهر شود.
سپس دکتر طالب پور مدیر عامل موسسه تبیان با تاکید بر این که «می‌‌توانیم از این سرمایه اسلامی برای سالم‌سازی فضای مجازی استفاده کنیم» گفت: کاربر در این طرح از طریق سایت WWW.AMNIRAN.IR نظر خود را به سهولت ارسال می‌‌کند و بر اساس نرم‌افزارهای هوشمند متناسب با تعداد آراء و وزن آن‌ها و نظراتی که داده می‌شود می‌تواند یک مطلب را حذف، جابه‌جا یا آن را فیلتر کند.
مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با اشاره به این که «در حال حاضر طرح اولیه و آزمایشی آن را در دست اجرا داریم» افزود: مجموعه های متعددی از گروه های کاربری متعهد در قالب معتکفین، هیئات مذهبی، روحانیون مستقر، طرح هجرت و … با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری دارند، که بهره برداری از این ظرفیت می تواند تأثیر به سزایی در سالم سازی فضای مجازی داشته باشد.
مدیر عامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان با بیان این که «حسن این مجموعه انتخابی بودن، جامعیت و کمک نیروهای مردمی است» گفت: امیدواریم فاز دوم این طرح که عملاً به استفاده می‌رسد در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
مهندس سید حیدر مرتضوی معاونت زیر ساخت موسسه تبیان، سخنران سوم این همایش بود.
وی با معرفی زیرساخت های گسترده سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر استان ها، به تشریح نحوه بهره برداری از این بستر، برای اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر الکترونیکی پرداخت و نمونه موفقی از ابزارهای فنی مورد نیاز برای اجرای طرح را معرفی نمود.
در ادامه جلسه میزگردی با حضور دکتر خاموشی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام فلاح معاونت امور مجلس استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام اسکندری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و دکتر طالب پور مدیر عامل موسسه تبیان برگزار شد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که «در فضای دریافت، نظام اسلامی برای خود ویژگی‌هایی دارد» تصریح کرد: نظام اسلامی ما هرگونه اطلاعات تولیدی در جهان را با هر ویژگی دریافت نمی‌کند و نسبت به امنیت فضای مجازی، بسیار حساس است.
وی همچنین با قدردانی از فعالیت‌های موسسه تبیان یادآور شد: پایگاه اینترنتی تبیان که در سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت یکی از سایت‌های موفق در عرصه ترویج فرهنگ دینی است که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.
در ادامه توضیحاتی در خصوص راه اندازی آزمایشی این طرح در مؤسسه تبیان، توسط مدیر شبکه اجتماعی تبیان ارائه گردید.
جلسه با پرسش و پاسخ‌های متداول از سوی مدیران و مسئولین این طرح پایان یافت.

بازدید از صفحه اول

Bookmark and Share


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.