همایش «امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست» برگزار می‌شود

۲۷ آبان ،

150869.jpg

در آستانه هفته بسیج، همایش علمی «امر به معروف و نهی از منکر در سیاست» با حضور ۲۵۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این همایش به مناسبت بزرگداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر و به همت سازمان بسیج اساتید کشور صبح فردا (یکشنبه) در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

تبیین امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست با رویکرد علمی و با بهره‌گیری از آیات و روایات و یافته‌های عقلانی و تجربی، آسیب‌شناسی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست و همچنین روش‌مند ساختن شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر در امر سیاست، از اهداف این همایش علمی اعلام شده است.

این همایش به منظور گسترش امر به معروف و نهی از منکر در ارکان اساسی جامعه و حفظ کیان و ارزش‌های دینی و انقلابی، تاکید بر اجرای اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر نهادینه شدن نظارت همگانی، توسعه روحیه مسئولیت‌پذیری و حسن نظارت در حوزه سیاسی، اشاعه اخلاق حسنه و رفتار عادلانه در نظام سیاسی کشور و اعتلای اخلاق دینی و فرهنگ اسلامی در جامعه درباره این فریضه برگزار می‌شود.

در این همایش، آیت‌الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار نقدی ریییس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام رییسی معاون اول قوه قضائیه و بعضی اساتید دانشگاه سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.