همایش بزرگ قرآنی عید مبعث در زاهدان برگزار شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقات و امور خیریه سیستان و بلوچستان در این همایش با گرامیداشت مبعث رسول اکرم (ص)گفت: پروردگار با مبعوث کردن حضرت محمد (ص) بر بشریت منت نهاد و آن را مفتخر به بعثت کرد تا از مجرای آن به جایگاهی دست یابد که هیچ مخلوق دیگری اجازه ورود به آن را نداشته باشد.

حجت الاسلام ‘منصور هاشمی’ افزود: انسان از جنس پروردگار است و خداوند از روح خود در وی دمیده لذا دنیای مادی معبری است تا انسان توشه ای از آن برگیرد و بتواند در آخرت به جایگاهی که در شان و منزلت وی باشد، دست یابد.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان می کند که جایگاه انسان کمتر از بهشت نیست و انسان خلق شده تا به کمال دست یابد که مجرای رسیدن به کمال نیز همان بعثت است.

او گفت: حضرت محمد (ص) برای نوجوانان و جوانان در دنیا و آخرت نعمت است و آن حضرت در هر دو عالم، غم امت را در دل دارد و برای سعادت بشر تلاش می کند.

مدیر کل اوقات و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران گفت: در این دوره از مسابقات بیش از ۲۴۰ قاری قرآن کریم از ۶۴ کشور و ۳۱۴ قاری از ایران حضور یافته اند.

وی افزود: مسابقات بین المللی قرآن کریم که در ایران برگزار می شود در سراسر جهان بی نظیر است و باعث می شود جاری بودن احکام الهی و حاکمیت دین اسلام در این کشور را برای همگان به منصه ظهور برساند.

وی ادامه داد:قاری برجسته مصری’علی محمود محمد شمیس’ یکی از مهمانان بیست و نهمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان حضور یافته است تا مردم منطقه را از صوت دلنشین خود بهره مند سازد.

به گزارش ایرنا، در این همایش که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، قاری برجسته مصری ‘علی محمود محمد شمیس’، برخی از قاریان برجسته ملی و بین المللی و مسوولان استانی برگزار شد، قاری برجسته مصری و یکی از حافظان بین المللی قرآن کریم به تلاوت برخی از آیات قرآن کریم پرداختند.

در این نشست، برنامه هایی از جمله تواشیح و اجرای دکلمه در وصف رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) نیز برگزار شد./۲

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۸۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.