همایش بین المللی فولاد در هند با حضور ایران گشایش یافت

به گزارش ایرنا، اتحادیه جهانی فولاد به نمایندگی از ۱۷۰ تولید کننده و برنامه ریز که ۸۵ درصد از تولید فولاد جهان را در اختیار دارد، این اجلاس را با هدف بررسی ارتقای صنعت پایدار فولاد و ثبات اقتصادی قیمت جهانی این فلز، برگزار می کند.

وزیر فولاد هند در این همایش اعلام کرد: دهلی بزودی از جایگاه چهارمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا به دومین تولیدکننده بزرگ این فلز می رسد.

ˈشری بن پراساد ورماˈ افزود: تولید فولاد خام جهان در دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته و از ۸۵۱ میلیون تن در سال ۲۰۰۱ به یک هزار و ۵۲۷ میلیون تن در سال ۲۰۱۱ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید فولاد هند از ۶۶ میلیون تن در سال ۲۰۰۹ به حدود ۹۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۲ رسیده، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش دولتی و خصوصی هر دو روند مدرن شدن را در پیش گرفته اند، ظرفیت تولید این فلز بیش از این نیز افزایش می یابد بطوری که بر اساس برنامه ها، ظرفیت تولید فولاد هند تا سال ۲۰۱۲ به ۲۰۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی برپایی کنفرانس فولاد را زمینه ساز نتایج مثبتی در عرصه صنعت فولاد جهان دانست و تصریح کرد: با وجود افزایش سرانه تولید فولاد در هند، این میزان تولید هنوز کمتر از میانگین جهانی است.

وزیر فولاد تشویق به افزایش مصرف فولاد در مناطق روستایی هند را یکی از برنامه های دولت هند خواند و افزود: دولت با ایجاد شرایط خوبی برای سرمایه گذاری، زمینه رشد این صنعت را فراهم می کند.

این همایش دو روزه با حضور کشورهای دارای صنعت فولاد و صادر کنندگان این صنعت از جمله ایران، آلمان ، فرانسه، ایتالیا و جمهوری آذربایجان درحال برگزاری است.

ˈمحمد خانداداش پورˈ مدیر فلزات آهنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و ˈعبدالله کاشانی موحد مشاور رییس درامور اقتصادی و روابط بین الملل این مرکز به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور دارند.

آساق*۲۱۶۵**۵۸۹**۱۶۶۳**۱۵۷۷

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.