همایش تشکیل کارگروه‌های استانی مد و لباس برگزار می‌شود

سهشنبه ۹ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عضو ستاد اجرایی بنیاد ملی مد و لباس خبر داد

مشاور برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل همایش کارگروه‌های استانی مد و لباس با حضور مدیران ارشاد استان‌ها خبر داد.

رمضانعلی حیدری خلیلی از برگزاری همایش یک روزه با حضور مدیران ارشاد استان‌ها خبر داد و گفت: این همایش با هدف ایجاد ظرفیت مد و لباس در حوزه استان ها اجرا می گردد تا بتوانیم قانون مد ولباس را iبه شکل کارگروه های استانی در سراسر کشور هماهنگ کنیم.

وی در ادامه تاکید نمود: بر اساس آیین نامه مصوب این بخش و مبتنی بر آن، از مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها iبه عنوان نمایندگان تام الاختیار برای این همایش دعوت iبه عمل آمده است تا بتوانیم برنامه های حوزه مد و لباس را در سطح گسترده تری تببین کنیم.

مشاور برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این همایش با هدف آشنایی مدیران با حوزه وظایف کارگروه، قوانین، مقررات، ساختار و سایر نظام های حاکم در حوزه مد و لباس انجام می گردد ضمن اینکه پس از پایان همایش مدیران iبه همراه معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه “مانتو و پوشش سر” آبان ماه بازدید می نمایند.

حیدری خلیلی تصریح نمود: اسکان مدیران ارشاد استان ها از روز سه شنبه آغاز خواهد شد و همایش نیز روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه در هتل آساره برگزار می‌شود.

وی درباره اثرات این همایش گفت: این همایش اتفاق مبارکی است چرا که معتقدیم با رشد کارگروه های استانی برنامه های حوزه مد و لباس سرعت بیشتری می یابد و فراگیری در سطح کشور گسترده تر شکل می گیرد.

عضو ستاد اجرایی بنیاد ملی مد و لباس بیان نمود: این همایش در دو بخش اجرا خواهد شد که در قسمت اول برنامه دکتر شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی iبه سخنرانی و بیان اهداف کارگروه خواهند پرداخت.

حیدری خلیلی افزود: در قسمت دوم این همایش مدیران وارد دستور جلسه اصلی کارگروه های استانی می شوند. در حقیقت در بخش دوم همایش موضوعاتی نظیر: قوانین و مقررات حاکم بر حوزه مد ولباس، آیین نامه ها،دستورالعمل ها، ساختار حاکمیتی مد و لباس در قالب کارگروه و بازی های اجرایی این بخش در قالب بنیاد ملی مد و لباس معرفی و بررسی می گردد.

وی بیان نمود: امیدواریم پس از تشریح آیین نامه و مباحث مربوط iبه تشکیل کارگروه استانی مدیران با آگاهی کافی iبه استان ها مراجعه نمایند و بتوانیم شاهد عملکردهای موفق کارگروه های استانی در بخش مد و لباس کشوری باشیم.

مشاور برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آغاز فاز دوم ساماندهی مد ولباس که چندی پیش توسط دکتر شاه آبادی مطرح شده است، گفت: احساس می نمایم فاز دوم مد و لباس مربوط iبه وارد شدن بنیاد ملی iبه حوزه فروش و توزیع گسترده باشد.

حیدری خلیلی توضیح داد:در واقع تا iبه حال کارگروه مد و لباس شکل گرفته است و فعالیت های مختلفی نظیر تدوین کمیسیون ماده ۴، یا انتخاب طرح های برگزیده نمایشگاه های فصلی و جشنواره مد و لباس را در کارنامه خود دارد اینکه این آثار iبه صورت انبوه تولید شود و با یک نظام یکپارچه و وسیع در دسترس علاقمندان قرار گیرد از مسائلی است که در فاز دوم مطرح شده است.

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.