همایش ‘جوانان و ترویج فرهنگ حجاب وعفاف در عصر انتظار’ برگزار شد

به گزارش ایرنا، هشتمین جشنواره فرهنگی دهه مهدویت با برگزاری این همایش رسما درقم آغاز به کار کرد و برنامه ها و مراسم های این دهه به همت کانون فرهنگی وهیات مذهبی خادم الرضا(ع) از ۱۲ تا ۲۰ شعبان در قم برگزار می شود.

برگزاری همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی، برگزاری جشن ازدواج ۱۵۰ زوج جوان، پیاده‌روی بزرگ مهدوی، همایش نقش فعالیت‌های مهدوی در تولید ملی، جشن خورشید هدایت و جوانان مهدوی، همایش شب شعر مهدوی و… از جمله برنامه‌های این ستاد است.

در پیام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به هشتمین جشنواره دهه مهدویت آمده است: دهه‌ی فرخنده مهدویت، مکتب و دانشگاهی است که با آن کاستی‌هایی که به واسطه غفلت برخی در حیات دینی وسیاسی اسلامی و اخلاق اجتماعی پیش می‌آید تدارک می‌شود، و همگان به حفظ سنت‌های اسلامی و احترام از استقلال دینی ترغیب می‌شوند.

در این پیام اضافه شده است: در این اوضاع، حفظ استقلال، شخصیت دینی، افتخار به هویت مذهبی، ثبات و استقامت بر سنن اسلامی، اجتناب از وقوع در جاهلیت ثانیه و گرایش‌های انحرافی فکری و عملی باید وجهه همّت همه مخصوصاً جوانان عزیز باشد، و همگان با نصب العین قراردادن آیه کریمه «وَلله الْعِزَّهُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ» (همانا عزت از آن خدا، پیامبرش و مومنان است) عزت و غیرت ایمانی خود را گرامی بدارند، و با توجه به آن همواره در علم و تحصیل و قدرت و فرهنگ، رو به جلو و پیشرفت، و در کسب مکارم و عزت، کوشاتر باشند.

رییس شورای سیاستگذاری کانون فرهنگی خادم الرضا(ع) نیز در این همایش گزارشی از برنامه ها و اقدامات این کانون طی سالهای گذشته ارایه کرد و گفت: این تشکل تاکنون توانسته چندین رتبه استانی و کشوری در عرصه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به دست بیاورد.

‘آیت پیمان’ با اشاره به هجمه های بسیار دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ مهدویت و انتظار، خاطرنشان کرد: تخریب فرهنگ مهدویت و مبارزه با منجی باوری یکی از مهمترین راهکارهای جنگ نرم دشمنان است، اما بحمدالله آنها در برابر موج مهدی باوری در سرتاسر جهان مغلوب شده اند.

در پایان این همایش، نشان افتخار کانون فرهنگی خادم الرضا(ع) به سردار رادان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی اعطا شد و پس از آن نمایشگاهی از فعالیتهای هفت دوره گذشته جشنواره دهه مهدویت با عنوان ‘دو دهه بصیرت، همراه با ولایت’ افتتاح شد.

این نمایشگاه از روز دوشنبه به مدت ۵ روز از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در سالن نمایشگاهی مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دایر می باشد. ک/۳

۸۱۴۶ / ۳۸۰/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۴۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.