همایش ‘فلسطین؛ بیداری ملت ها’ در بیروت به کار خود پایان داد

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘سیده زهرا مصطفوی’ فرزند امام خمینی (ره) ریاست این همایش را که از روز سه شنبه در بیروت آغاز به کار کرده بود ،بر عهده داشت و در آن بسیاری از موسسات غیر دولتی از آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا شرکت داشتند.

در بیانیه پایانی همایش فلسطین، بیداری ملت ها، شرکت کنندگان تاکید کردند که دشمن اصلی امت عربی و اسلامی و همچنین تمام ملت های منطقه، رژیم صهیونیستی است که فلسطین را اشغال کرده و ضرورت دارد که مساله فلسطین، مساله اصلی جوامع اسلامی و عربی شود تا بتوان در مقابل این زیاده خواهی های صهیونیست ها ایستاد.

در این بیانیه همچنین بر لزوم به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و تحریم همه جانبه آن تاکید شده، چرا که در هر حالت هر گونه عادی سازی روابط با این رژیم به ضرر ملت مظلوم فلسطین تمام خواهد شد.

شرکت کنندگان در این همایش این امر را از حقوق و واجبات مردم فلسطین می دانند که از هر وسیله ای برای بازپس گیری سرزمین های غصب شده خود اقدام کنند و این امر حق طبیعی آوارگان است که به وطن خود بازگردند.

در این بیانیه از تمام آزادگان جهان خواسته شده که دست یاری در تمام زمینه ها به سوی ملت فلسطین دراز کنند و با حمایت از حقوق مشروع آنها، جلو شهرک سازی های رو به افزایش رژیم صهیونیستی و تعدی های پیاپی آنها را بگیرند.

شرکت کنندگان همچنین با تاکید بر اهتمام به مساله اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، از امت اسلامی خواسته اند که نسبت به طرح های خبیثانه ای که در راستای ایجاد تفرقه های طایفه ای و مذهبی و نژادی است، هوشیاری خود را حفظ کنند.

شرکت کنندگان موضوع فلسطین را شکوفه بهار عربی و اسلامی می دانند؛ به شکلی که هر جنبشی که در راستای مساله فلسطین نباشد، جنبشی ناقص و نابودشدنی خواهد بود.

در پایان این بیانیه شرکت کنندگان در این همایش از رسانه های عربی و اسلامی به شکل ویژه و از تمام رسانه های بین المللی خواسته اند که به وظایف خود در قبال رسوا سازی جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم بی پناه فلسطین عمل کرده و در خصوص مساله یهودی سازی قدس و تعدی به مسجد الاقصی حس مسوولیت پذیری خود را حفظ کنند.

خاورم*۲۰۲۴**۱۰۳۰**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۱۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.