همایش ملی تحول و بازنگری برنامه‌های درسی

۱۱اردیبهشت،

85-66.jpg

همایش ملی تحول و بازنگری برنامه‌های درسی در آموزش عالی روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر علوم، مسئولان وزارت علوم، جمعی از مدیران و معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این همایش در چهار کارگروه تخصصی سیاست‌گذاری در تحول و بازنگری برنامه درسی در آموزش عالی، رویکردها الگوها و روش‌های بازنگری برنامه درسی آموزشی عالی، ارائه و تحلیل تجربیات و اقدامات انجام شده در زمینه بازنگری برنامه درسی آموزش عالی و ارزشیابی و آسیب‌شناسی برنامه درسی در آموزش عالی به بحث و بررسی می‌پردازد.

برگزاری هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز دانشگاه‌های قطب یک کشور

همچنین، هجدهمین المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز دانشگاه‌های قطب یک کشور در سال طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

هجدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز دانشگاه‌های قطب یک کشور با هماهنگی و همکاری مشترک سازمان سنجش و دانشگاه‌ تربیت مدرس، با حضور حدود ۴۰۰ شرکت کننده در ۱۷ رشته برگزار می‌شود.

المپیادهای علمی دانشجویی به دو شکل متمرکز و غیرمتمرکز برگزار می‌شود که در المپیاد علمی دانشجوی غیرمتمرکز دانشجویان سال سوم به بالای مقطع کارشناسی می‌توانند شرکت کنند.

در این روش در همه رشته‌های المپیاد، دانشگاه‌های کشور به هشت قطب دانشگاهی تقسیم می‌شوند و تیم‌های معرفی شده هر دانشگاه ابتدا در مرحله نیمه نهایی و در قطب‌های هشت‌گانه به طور همزمان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، سپس برگزیدگان هر قطب از مرحله نیمه نهایی المپیاد، در کنار برگزیدگان مرحله اول المپیاد دانشجویی که از طریق المپیاد متمرکز معرفی می‌شوند در آزمون نهایی شرکت می‌کنند.

تاکنون ۱۷ دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از سال ۱۳۷۵ به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده است. با توجه به هدف گسترش هر چه بیشتر المپیاد و برگزاری آن در رشته‌های مختلف و در سطوحی گسترده‌تر، المپیاد ابتدا با شش رشته و در حال حاضر در ۱۷ رشته برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.