همایش کاربرد سلولهای بنیادی در بیماریهای استخوانی برگزار شد

۲۱م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، پژوهشگاه رویان همایش کاربرد سلول درمانی در بیماریهای استخوان و مفاصل، یادواره دکتر سعید کاظمی آشتیانی را صبح امروز با حضور متخصصان ارتودیدی و انجمن های علمی برگزار کرد.

در این همایش ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتوپدی در پژوهشگاه رویان، در خصوص موضوعاتی چون کاربرد سلولهای بنیادی مزانشیمی در ارتوپدی، بازسازی نقایص بزرگ فک تحتانی با استفاده از سلولهای بنیادی و کاربرد سلول درمانی در بیماریهای روماتولوژی و درمان کندگی غضروف با استفاده از سلولهای مزانشیمی بحث و بررسی شد.
 

نرگس لبیب زاده، دبیر اجرایی این همایش در حاشیه برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این همایش در خصوص کاربردهای سلول درمانی در بیماریهای استخوان و مفاصل بحث و بررسی می گردد، گفت: این همایش با مشارکت انجمن‌های علمی چون انجمن ارتوپدی، طب فیزیکی، طب ورزشی و انجمن رومانتیسم برگزار شد.
 

وی با اشاره به ارائه مقالات علمی در این همایش اظهار داشت: درمان استئوآتریت زانو با استفاده از PRP، کاربرد PRP در بیماریها استخوان و مفاصل و بهبود علائم آرتروز زانو با استفاده از سلولهای بنیادی از موضوعاتی است که در این همایش بررسی می گردد.
 

لبیب زاده، ادامه داد: مقاله‌هایی که در این همایش ارائه می‌شود در ۴ محور عمده درمان بیماریهای ارتوپدی، بهبود حال بیماران، توانبخشی و مسایل طب ورزشی و روماتولوژیکی است.

 

به گفته وی کارگاه آموزشی این همایش فردا جمعه ۲۲ دی ماه برگزار خواهد شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.