همایش یک هزار نفری روحانیون استان لرستان در خرم آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر حوزه های علمیه کشور در این همایش از تقویت حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: مدیریت حوزه های علمیه، تقویت و توسعه مدارس حوزوی سراسر کشور را در اولویت کاری خود قرار داده است.

آیت الله ‘مرتضی مقتدایی’ افزود: در این راستا استان های مختلف کشور متناسب با موقعیت و نیازهای دسته بندی شده و برنامه توسعه حوزه های علمیه آن ها آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در نخستین گام شورای عالی حوزه های علمیه اقدام به تشکیل هیات امنای مدارس علمیه استان سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین استان به خاطر موقعیت مرزی و منطقه ای نمود.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: در گام بعدی برای گسترش مدارس علمیه در استان تهران به عنوان استانی بزرگ هدف گذاری لازم صورت گرفته است، ضمن اینکه در ۲۷ استان کشور شورای استانی حوزه های علمیه در این راستا تشکیل شده است.

وی جذب طلاب مستعد، ساماندهی مدارس علمیه و کلاس های درس، تامین اساتید حوزه و نیز ارتقای سطح علمی کلاس را از جمله وظایف شورای استانی حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: توسعه مدارس علمیه و تامین زیر ساخت های لازم از دیگر وظایف این شوراهاست که با همکاری مدیریت حوزه های علمیه استان ها در این راستا تلاش می کنند.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه از اقدامات صورت گرفته در استان لرستان در راستای توسعه حوزه های علمیه تقدیر کرد و گفت: هر چند که تعداد حوزه های علمیه در لرستان از هشت حوزه به ۱۳ حوزه افزایش یافته است اما همچنان این تعداد حوزه جوابگوی خیل متقاضیان نیست و باید برای ظرفیت سازی و توسعه زیر ساخت ها تلاش و برنامه ریزی کرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این همایش در سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در مبادلات دینی ، سیاسی و اجتماعی گفت: همانگونه که مساجد در دوران انقلاب پایگاه اصلی و نقش اصلی را در شکل گیری انقلاب اسلامی داشتند, اکنون نیز باید از این ظرفیت برای جلب هر چه بیشتر جوانان بهره گرفت.

‘حسین انواری’با ابراز نگرانی از خلوت شدن مساجد از حضور جوانان گفت: متاسفانه در برخی شهرها مساجد به پاتوق افراد مسن تبدیل و از جوانان خالی شده است.

وی گفت: با احیای مساجد و جذب جوانان به مساجد می توان علاوه بر احیای فرایض دینی از جمله فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، نماز و زکات، می توان توطئه های دشمنان را نیز خنثی کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در ادامه این همایش در سخنانی پیرامون رسالت روحانیت در شرایط حساس کنونی گفت: رسالت امروز روحانیت تبیین نقش محوری توحید و ولایت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی افزود: روحانی باید با تبیین محوری ترین موضوع قرآن که مسئله توحید می باشد اعتقادات و باورهای مردم را اصلاح کند و افکار مردم را جهت دهد.

وی یکی از مهمترین احکام نورانی اسلام را زکات عنوان کرد و گفت: فریضه زکات در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

امام جمعه خرم آباد افزود: یکی از طرح های ابتکاری و جالب، قرار گرفتن سنت های الهی بر محور مساجد می باشد که در این راستا می توان از ظرفیت مساجد در اجرای فریضه زکات بهره گرفت.

به گزارش ایرنا، استاندار لرستان نیز در این همایش در سخنانی به تشریح ویژگی های نظام اسلامی در عرصه های مختلف پرداخت و گفت: ویژگی های منحصر بفرد نظام اسلامی موجب شده تا این نظام به یک الگوی موفق در جهان تبدیل شود.

‘حبیب اله دهمرده’ افزود: عدالت محوری، کمک به فقرا و حمایت از نیازمندان و نیز اجرای فریضه زکات از جمله برجستگی های نظام اسلامی است که در دنیا بی نظیر است.

وی افزود: استان لرستان در پرداخت زکات یکی از استان های رتبه اول کشور بوده و این بیانگر اعتقاد راسخ مردم این منطقه به احکام نورانی اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به حضور حماسی مردم لرستان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به دوره های گذشته حدود شش درصد افزایش داشته و به ۷۱ درصد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان نیز در این همایش گفت: مردم لرستان در سال گذشته ۵۶ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

‘سید غلامرضا متقی’ افزود: استان لرستان هم اینک در پرداخت زکات رتبه چهارم کشور را داراست.

۶۴۸/۱۶۲۵/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۵۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.