همت یکپارچه مسلمانان انگلیس برای کمک به فقرا

۱۹م آذر ،

بر اساس آمارها، در شهر بلک برن در مرکز انگلستان از هر ۵ نفر ۱ نفر زیر خط فقر زندگی می کند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، با وجود این که اسلام هراسی و حمله به مسلمانان در کشور انگلستان امروزه به امری عادی تبدیل شده است اما این مسله مسلمانان این کشور را از کمک به بینوایان و فقرا در این کشور که عمدتا نیز غیر مسلمانند باز نداشته است. انگلستان در حال حاضر محل سکونت نزدیک به ۲٫۵ میلیون مسلمان است.

بر اساس آمارها، در شهر بلک برن در مرکز انگلستان از هر ۵ نفر ۱ نفر زیر خط فقر زندگی می کند. در این شهر گروه های اسلامی به صورت همیشگی در حال پشتیبانی و کمک به مراکز تهیه و پخش غذا می باشند تا بتوانند این جمعیت گرسنه را تغذیه کنند. “سلیم سادات” از رهبران اسلامی در این شهر انگلیسی در این باره می گوید: من وضعیت اشخاص مراجعه کننده به بانکهای غذا را ملاحظه کردم که واقعا دچار مشکل می باشند و برای کمک به آنها به نیروی بسیاری نیاز است.

گروه های اسلامی با مرکزیت مساجد و مدارس اسلامی این شهر در روز جمعه ۱۴ دسامبر در این شهر به جمع آوری کمک های مردمی برای تامین غذای خانواده های نیازمند می پردازند. بیشتر غذای مورد نیاز شیر خشک، پودرهای سوپ آماده، ماکارونی و آب میوه هایی با ماندگاری طولانی است.

این مواد غذایی پس از جمع آوری از کلیه مراکز مربوط به صورت یکجا به بانک غذایی شهر منتقل و سپس در بین نیازمندان توزیع می گردد. سادات دربارهٔ کمک های مسلمانان می گوید: بسیاری از مردم این شهر با مسئله گرسنگی رو به رو می باشند و ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم تا بر اساس آموزه های دین خود به اشخاص نیازمند بدون توجه به نژاد و یا آیین آنان کمک کنیم. البته این مسئله کمک خوبی برای از بین بردن جو بی اعتمادی و شک موجود بین مسلمانان و غیر مسلمانان در جامعه انگلیسی نیز است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.