همدان می تواند جشنواره های بزرگ را مدیریت کند

به گزارش ایرنا ˈامیر خجستهˈ روز شنبه در آیین پایانی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای این شهر افزود: جشنواره تئاتر کودک در همدان متولد شده و در این استان به بلوغ رسیده بنابراین برای توسعه آن حمایت های کافی صورت می گیرد.

وی با اشاره به قابلیت های همدان گفت: انتظار این است که در سال آینده جشنواره تئاتر کودک ۱۰۰در صد بومی برگزار شده و دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک ونوجوان در همدان دایمی و ثابت باشد.

وی ادامه داد: همچنین راه اندازی رشته مرتبط دانشگاهی با تئاتر، احداث سالن یک هزار نفری در همدان برای توسعه تئاتر کودک در این استان از دیگر خواسته ها است.

خجسته افزود: ایجاد پژوهشگاه هنری تئاتر کودک و نوجوان، پردیس سینمایی با امکانات لازم و تکمیل سالن تئاتر همدان نیز مطالبه دیگر است.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت برگزاری جشنواره های مختلف بین المللی را دارد اظهار داشت: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان نیز باید به استان همدان بازگردانده شود.

این نماینده مجلس همچنین از برگزاری جشنواره بین المللی خانواده در استان همدان در سال آینده خبر داد.

خجسته همچنین تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در زمینه جشنواره های مختلف هنری الگوهای بسیار خوبی برای ارایه در سطح بین المللی دارد.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی این استان به کار خود پایان داد.

۷۵۲۱/۵۷۶

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.