همراه اول آهنگ پیشواز سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وجه آمریکا و سرود ضد آمریکایی را از فهرست آهنگهای پیشواز خود حذف کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: گفتگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما اگرچه نتوانست قیمت دلار را زیر ۲۰۰۰ تومان بیاورد اما تاثیرش را بر آهنگ پیشوازهای همراه اول گذاشت.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همراه اول دیروز پیشواز ضدآمریکایی خودش رو که بخشی از بیانات رهبر انقلاب دربارهٔ شعار مرگ بر آمریکا به همراه آهنگ آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو بود رو حذف کرد.
 
کد این آهنگ پیشواز ۳۲۷۷۴ با نام "وجهه دولت آمریکا " است که از  صبح دیروز از دسترس مخاطبان همراه اول خارج شده است.
 
متن سخنرانی رهبر انقلاب که در این آهنگ پیشواز استفاده شده است مربوط به سخنرانی ایشان در مرداد ماه ۹۱ در جمع کاترگزاران نظام در خصوص وجهه منفی دولت آمریکا است. ایشان می فرمایند:«دولت آمریکا در هیچ کشوری، میان هیچ ملتی، یک وجهه ی عمومی ندارد. «مرگ بر آمریکا» دیگر جزو شعارهای اختصاصی ملت ایران نیست؛ در بسیاری از کشورها گفته میشود. یک دولتِ طرفدار ظلم، طرفدار جنگ، طرفدار انباشت تسلیحات، طرفدار سلطه ی بر ملتها، طرفدار زورگوئی، دخالت در همه جا، یک چنین عنوانی پیدا کرده؛ این هم یکی از نشانه هاست؛ بنابراین تحول در سطح جهان، یک امر قطعی است.»
 
این روزها مکالمه روحانی و اوباما به سوژه ای برای طنز پیامک ها تبدیل شده است اما این کار همراه اول که به نظر در ابتدا سوژه طنزواره می آید تاثیرات گروه دیپلماسی بر روی رفتارهای وزارت خانه و شرکت ها است.
 
رفتارهای اینگونه به منظور هرچه سریع تر بر قرار کردن راه های ارتباطی با آمریکا به بهانه ایجاد فضایی مسالمت آمیز تندروی به حساب می آید.
 
اکبر ترکان سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشوردر نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از دستور روحانی برای چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم ایران – آمریکا خبر داد.
 
تلاش برای حضور دانش آموزان در مراسم استقبال از روحانی پس از بازگشت روحانی از نیویورک نمونه دیگری از بسیج کردن تمام نیروهای دولتی برای حمایت از مکالمه چند دقیقه ای روحانی و اوباما است.
 
در حالی که آمریکا و مسئولان کاخ سفید حتی برقراری ارتباط تلفنی با روحانی را هم قبول نمی کنند همه جوانب و سازمان هایی که دولت در  ان دست دارد می خواهند استقبال خود را از برقراری روابط ایران_آمریکا نشان دهند.
 
اگر این روند پاک کردن سابقه خراب آمریکا در قبال مردم ایران ادامه پیدا کند احتمالا سخنان حسن روحانی در خصوص شعار "مرگ بر آمریکا " هم طی روزهای آینده پاک و سانسور می گردد.
 
حسن روحانی  اردیبهشت ماه ۹۲ در جمع دانشجویان درخصوص شعار "مرگ بر آمریکا" می گوید:«اگر تا دیروز بعضی از شیاطین می‌آمدند و به جوانان عزیز ما می‌گفتند که ضد آمریکایی بودن انقلاب این روز‌ها قدری کمرنگ شده است، امروز برای همه روشن شد که این حرف‌ها، حرف‌های غلط و نابه‌جایی است. نظام ما، دولت ما، مجلس ما، مسئولین ما، و در راس همه آن‌ها مقام معظم رهبری مد ظله العالی، همانند دوران امام و زمان امام، همه ضد آمریکایی می باشند. (تکبیر حضار). امروز شعار زیبای مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر در کشور ما وحدت‌آفرین شده است. امروز شعار مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر، راه حرکت ما روشن‌تر، شفاف‌تر و مشخص‌تر کرده است. »
 
بروز رسانی۱ خبرنامه دانشجویان: گفتنی است این آهنگ پیشواز که از صبح دیروز از دسترس خارج شده بود از ظهر امروز مجددا در دسترس مشترکان همراه اول قرار گرفته است.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.