همراه اول بیش از دو هزار ریال سود کنار گذاشت

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، شرکت ارتباطات سیار ایران پیش بینی سود هر سهم سال مالی را در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته و چهارم مرداد ماه جاری را ۹ هزار و ۱۸۳ ریال اعلام کرده است.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره درنظر دارد ۹۰ درصد از سود خالص را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال ۹۱ پیشنهاد کند.

این شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۱۳۹۰ را در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ ، مبلغ شش هزار و ۵۶ ریال (۶۰۵۶ ریال) اعلام کرده بود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی نامه ای به شماره ۵۰۶۴۸/۱۰۲ مورخ ۰۷/۰۲/۹۰ اعلام کرد که درآمد ناشی از تمامی خدماتی که از طریق تلفن همراه ارائه می‌شود از جمله GPRS، SMS و MMS مشمول پرداخت ۱٫۲۸ درصد حق‌السهم به دولت می‌شود.

شرکت در پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۰، درآمدهای GPRS، SMS و MMS را درآمد حاصل از خدمات دیتا محسوب و سهم دولت را از درآمدهای مذکور پنج درصد لحاظ کرده بود.

با توجه به نامه مذکور، شرکت اقدام به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۱۳۹۰ کرد که منجر به تغییر پیش بینی درآمد هر سهم از شش هزارو ۵۶ ریال به پنج هزارو ۵۸۷ ریال شد.

براساس این گزارش شرکت دوباره در اردیبهشت، تیر و مرداد ماه ۱۳۹۰ پیش بینی سود هر سهم را پنج هزارو ۵۸۷ ریال و در مهرماه همان سال EPS خودرا به هفت هزارو ۱۴۵ ریال افزایش داد.

شرکت ارتباطات سیار ایران در روزهای سیزدهم و بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۰ پیش بینی درآمد هر سهم را هفت هزار و ۶۰۱ ریال اعلام کرده بود که مطابق با صورت های مالی حسابرسی نشده هفت هزار و ۶۵۱ ریال و صورت های مالی حسابرسی شده هفت هزارو ۶۰۳ ریال محقق شد.

بنابراین عملکرد سه ماهه سال مالی (اقلام مقایسه ای پیش بینی سال مالی ۹۱)، نسبت به اطلاعات عملکرد واقعی سال مالی مذکور (منتشره در سامانه کدال در ۲۰ تیرماه۹۱)دارای اختلافی به میزان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

این مبلغ مربوط به پاداش هیات مدیره شرکت است که در اطلاعات فعلی در سرفصل هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی ارائه شده، در حالی که در اطلاعات عملکرد ارائه شده در ۱۹ تیرماه در گردش حساب سود و زیان انباشته ارائه شده بود.

اقتصام**۹۱۸۶ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۷۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.