همراه اول تا پایان سال بورسی می‌شود

۲۹ آبان ،

مدیرعامل همراه اول با اشاره به بی‌تاثیری رشد قیمت دلار بر بها و سودآوری این شرکت، گفت: با توجه به درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال جاری و تحقق ۵۰ درصد سود پیش بینی شده در ۶ ماهه اول، جایی برای نگرانی سهامداران وجود ندارد.

به گزارش تفسیری ایسنا، وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینکه درآمد همراه اول ۲۰ درصد افزایش یافته است،گفت: درست است که افزایش قیمت دلار تاثیری بالغ بر ۱۰ درصد در بها های شرکت بر جای گذاشته است اما این افزایش بها مربوط به بها های سرمایه گذاری است که در طی ۱۰ سال مستهلک می‌شود.

وی افزود: از این رو افزایش بها شرکت سالانه مبلغی بالغ بر یک دهم خواهد بود و در بها های جاری ما تاثیری ندارد.

مدیرعامل همراه اول با تاکید بر اینکه بها رومینگ برای مشترکان محاسبه می گردد، خاطرنشان کرد: بر این اساس در صورتی که بها رومینگ افزایش بیابد نرخ مکالمه هم برای مشترکین همراه اول افزایش خواهد یافت.

صدوقی با تاکید بر اینکه موارد فوق نشان از بی تاثیری رشد قیمت دلار بر افزایش بها و کاهش سودآوری همراه اول دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال جاری و تحقق ۵۰ درصد سود پیش بینی شده در ۶ ماهه، جایی برای نگرانی سهامداران وجود ندارد.

تحقق ۵۰ درصدی سود در ۶ ماهه

وی با تاکید بر تحقق پیش بینی سود در ۶ ماهه اظهار داشت: این اتفاق در حالی روی داد که در مدت مشابه سال قبل در ۶ ماهه ابتدایی سال تنها ۴۵ درصد از سود پیش بینی شده محقق شده بود.

مدیرعامل همراه اول در ادامه موضوع ورود به بورس شرکت را مد نظر قرار داد و گفت: پیش از این به سبب وزن مخابرات سازمان بورس با حضور دو شرکت بزرگ همراه اول و مخابرات در بورس مخالف بود اما با توجه به ورود چند شرکت بزرگ به بورس این مشکل حل شده است.

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی

صدوقی با تاکید بر اینکه برای ورود به بورس در انتظار دریافت تائیدیه از سازمان بورس هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت بورس و فرابورس با ورود این شرکت به بورس موافقت کرده اند و پس از تائید سازمان بورس به احتمال بسیار، همراه اول تا پایان سال شرکت بورسی می گردد.

وی با اشاره به موضوع افزایش سرمایه شرکت گفت: صد در صد افزایش سرمایه را در برنامه داریم.

مدیرعامل همراه اول در ادامه شرایط حاکم بر مخابرات را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: مخابرات در شرایط معمول قرار دارد و اتفاق خاصی برای این شرکت روی نداده است .

صدوقی خاطرنشان کرد: تنها اتفاقی که روی داده جذاب شدن سهام شرکت های صادراتی با توجه به رشد قیمت دلار است چراکه سهام این شرکت ها به سبب رشد قیمت ارز سودآوریشان افزایش یافته است و همین موضوع نگاه ها را از مخابرات به سمت سایر سهام موجود در بازار جلب کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.