همراه اول تعرفه‌ها را افزایش؛ رایتل کاهش می‌دهد

۱۸اردیبهشت،

 

مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای نرخ پایه مکالمات همراه سبب شده که همراه اول به سمت اجرای این نرخ پایه از خرداد ماه رود و رایتل نیز اجبارا تعرفه‌های خود را پایین بکشد.
 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سرانجام با اعلام نرخ پایه مکالمات برای تمامی اپراتورهای همراه فعال در کشور، سر و سامانی را بر این حوزه حکم‌فرما کرد و با ارائه چارچوبی خاص و با احتساب اینکه اپراتورها می‌توانند تا ۲۰ درصد بالاتر از این نرخ را برای تعرفه‌های خود لحاظ کنند، زمینه‌های رقابتی را نیز به وجود آورده است. 
 
هم‌زمان با تنظیم این مصوبه، همراه اول درخواست فلت‌سازی شبکه خود را نیز به رگولاتوری ارائه داد بود تا از این پس بتواند مانند دو اپراتور دیگر هزینه‌های جابه‌جایی و ساعات پیک و غیرپیک را از سیستم خود حذف کند و بر مبنای روالی مشخص، هزینه‌های مشترکان را لحاظ کند. 
 
نرخ پایه‌ای که برای مکالمات اپراتورها در نظر گرفته شده، ۵۱۵ ریال است و با احتساب ۲۰ درصد افزایش روی این مقدار، اپراتورها می‌توانند تعرفه‌ مکالمات خود را حداکثر تا ۶۱۸ ریال منظور کنند. 
 
سیم‌کارت‌های دائمی نیز همچون روال سابق می‌توانند تا ۵۰ درصد تعرفه سیم‌کارت‌های دائمی را لحاظ کنند به این ترتیب که اگر نرخ پایه ۵۱۵ ریال باشد، تعرفه دائمی نیز حداکثر باید ۷۷۲ ریال باشد. 
 
*همراه اول تعرفه‌ها را می‌افزاید 
 
همراه اول قرار است که از خرداد ماه تعرفه‌های تازه را لحاظ و هزینه‌های جابه‌جایی و بین‌شهری را با توجه به فلت‌سازی شبکه، حذف کند و طبق گفته رئیس هیات مدیره آن، اعمال تعرفه‌های تازه و پایه از خرداد ماه است و احتمال آن می‌رود که در آینده به فکر افزایش ۲۰ درصدی آن بیفتند که این موضوع بسته به شرایط رقابتی بین اپراتورها دارد. 
 
*ایرانسل تا حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعرفه ندارد 
 
ایرانسل هم که تا پیش از این تعرفه ۴۹۹ ریالی را برای مکالمات ثابت داخل شبکه لحاظ می‌کرد، تا حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش تعرفه نداشته و چیزی در این راستا مطرح نکرده است. 
 
*رایتل اجبارا کاهش می‌دهد 
 
اپراتور نسل سوم (رایتل) نیز باتمامی چالش‌های پیش و رو این بار هم باید تسلیم قانونی تازه شود و تعرفه‌های خود را که تا حال حاضر بالاتر از نرخ پایه در نظر گرفته شده توسط کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، کاهش دهد و به نقل از روابط عمومی آن برنامه‌ای فعلا برای تغییر در بازه ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده برای اعمال تعرفه‌های تازه بر روی نرخ پایه ندارند. 
 
پیش از ابلاغ این مصوبه، تعرفه‌های هر کدام از اپراتورها برحسب ریال به تفکیک به شرح زیر بود: 
 
همراه اول (دائمی) 
 
ساعات پیک: ۴۴۷ (شهری)، ۷۶۰ (بین شهری)، ۶۲۵ (خارج از شبکه همراه اول) 
 
ساعات غیرپیک: ۳۵۸ (شهری)، ۵۳۶ (بین شهری)، ۶۲۵ (خارج از شبکه همراه اول) 
 
همراه اول (اعتباری) 
 
ساعات پیک: ۶۷۱ (شهری)، ۱۱۴۰ (بین شهری)، ۹۳۷ (خارج از شبکه همراه اول) 
 
ساعات غیرپیک: ۵۳۷(شهری)، ۸۰۴ (بین شهری)، ۹۳۷ (خارج از شبکه همراه اول) 
 
ایرانسل(دائمی): 
 
داخل شبکه: ۴۹۹ 
 
خارج شبکه: ۶۲۵ 
 
ایرانسل (اعتباری): 
 
داخل شبکه: ۶۲۰ 
 
خارج شبکه: ۸۲۵ 
 
رایتل (دائمی): 
 
داخل شبکه: ۵۵۵ 
 
خارج شبکه: ۶۲۵ 
 
رایتل (اعتباری): 
 
داخل شبکه: ۶۹۵ 
 
خارج شبکه: ۸۹۵ 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.