همراه اول: سلب امتیاز سیم‌کارت‌های اعتباری پس از ۶ماه عدم استفاده

۱۵ام بهمن ،

 

معاون همراه اول گفت: براساس دستورالعمل قانونی ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه، اپراتور می‌تواند سیم‌کارت اعتباری که ۳ ماه تراکنشی با شبکه نداشته را سلب امتیاز کند.
 
محمد مهدی عطوفی در گفت‌وگو با FarsNews اظهار داشت: براساس دستورالعمل قانونی ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه اگر مشترک سیم‌کارت اعتباری ۳ ماه هیچ تراکنشی با شبکه نداشته باشد اپراتور می‌تواند سیم‌کارت او را به شخص دیگری واگذار کند.
 
معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار توضیح داد: تراکنش با شبکه به معنی دریافت و ارسال حداقل یک پیامک یا برقراری یک تماس خروجی یا ورودی است که سبب ایجاد CDR برای مشترک و مصداق ارتباط مشترک با شبکه است.
 
معاون همراه اول ادامه داد: اما با توجه به اختیاری بودن این دستورالعمل همراه اول سعی دارد تا حد امکان از خروج مشترکان از شبکه پرهیز کند، از این رو در اپراتور همراه اول هر مشترکی که ۳ ماه هیچ تراکنشی با شبکه نداشته باشد در مرحله یکطرفه قرار می‌گیرد و با ادامه وضعیت پس از ۶ ماه سلب شماره خواهد شد.
 
عطوفی یادآور شد: در قبل سیستم سلب شماره همراه اول بر اساس شارژ بود که روش قدیمی نقص‌هایی داشت و امروز با تغییر به معیار تراکنش این نقص‌ها برطرف شده است.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱۰نظر ثبت شده
  1. Pary:

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم میتونم از شخصی که فقط شمارشو دارم شکایت کنم و این که شمارشو الان سوزانده؟ ایا امکانش هست؟ خطی که سوزانده شده روش شکایت انجام بگیره؟

  2. ظاهری:

    با سلام.بنده یک سیم کارت اعتباری گلچین با قیمت بالاتر ،یعنی ۲۵۰۰۰ تومان از همراه اول خریداری نمودم برای پدرم ولی ،ایشان نتونست ازش استفاده کنه و در فکر بودم که یه جوری با توجه به هزینه ای که براش کرده بودم ،خودم ازش استفاده کنم.دیروز که رفتم سر وقتش ،دیدم قطع و ازم سلب امتیاز شده……خوب همه اینها درست…..پس پولی که دادم بابتش چی میشه….مگه قبل از قطع و سلب امتیاز نباید اخطاری برای صاحب خط بیاد که مثلا تا فلان روز فرصت داری که ازش استفاده کنی……چجوریه که اگه بابت یک خط به مخابرات یا همراه اول بدهکار باشیم ،به خطهای دیگه مون ،کار دارند و اونها رو هم سلب امتیاز می کنند ولی اینجا که به نفع اونها هست ،هیچ پیام اخطاری روی خطهای دیگر همون مشترک ،که دقیقا همراه اول هم میدونه که چه خط هایی مربوط به مشترک مورد نظر هست و حتی شماره موبایل اصلیشو در هنگام ثبت نام قید کرده نمی آید تا درآمدزایی کاذب داشته باشند ……اگر این دزدی نیست،پس چی میشه نامشو گذاشت…….اون هم از شرکتی با این همه دبدبه و کبکبه و نام همراه اول

  3. نام شما...:

    خطمو ازم سلب امتیاز کردن یعنی به کسی دیگه فروختن الان دیدم ی نفر دیگه با خطم تلگرام نصب کرده.این حق الناس من که ازشون نمیگذرم.اینم نوع جدید دزدیشونه

  4. سمانه:

    این چ وضعشه واقعا..من گوشیم ی سیمکارته بوده بخاطر اینکه مخاطبام اون یکی شمارمو داشتن اینو خاموش کردم..حالام ک روشن شده قطع یک طرفه شده..ب دفتر خدماتی مراجعه کردم میگن سلب امتیاز شده..چرا رضایت مشترکین براتون اهمیت نداره..یعنی هیچ راه برگشتی نیست؟!!!تورو خدا اگه راهی هست برام ایمیل کنین خواهش میکنم

  5. سید میلاد هاشمی:

    با سلام واحترام.جای تاسف دارد برای این ارگان که سیم کارتی را مالکش من هستم براحتی مالک میشود و به دیگری واگذار میکند.حال چرا این سیم کارتو دوباره برای فروش ،من که مالکش هستم در اولویت قرار نمیدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا؟؟؟؟؟؟

  6. محمد:

    خط من همراه اول و رند بوده . رفتم دفتر مرکزی مشهد میگن به دلیل رند بودن خططون رو تخلیه کردند ! میگم خوب اصلا حق فرضا با شما . حالا باید چیکار کنم چقدر پرداخت کنم که خطو برگردونین میگن هیچ راهی نداره !!! همراه اول این یعنی چی ؟ اینقدر تبلیغات میکنن با مردمیم و کنار مردمیم . کو ؟؟؟؟؟؟؟ خطی که به نام منه رو دزد ازم زورگیری کرد گوشیمو بردن خالا مخابرات خطمم میخواد ببره . یعنی برده ! ایمیلمو تو این پست گذاشتم گرچه میدونم ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱% امکان پیگیری آقایان هست. امام ن ساکت نخواهم نشست .

  7. محمد:

    خط من همراه اول و رند بوده . رفتم دفتر مرکزی مشهد میگن به دلیل رند بودن خططون رو تخلیه کردند ! میگم خوب اصلا حق فرضا با شما . حالا باید چیکار کنم چقدر پرداخت کنم که خطو برگردونین میگن هیچ رهی نداره !!! همراه اول این یعنی چی ؟ اینقدر تبلیغات میکنن با مردمیم و کنار مردمیم . کو ؟؟؟؟؟؟؟ خطی که به نام منه رو دزد ازم زورگیری کرد گوشیمو بردن خالا مخابرات خطمم میخواد ببره . یعنی برده ! ایمیلمو تو این پست گذاشتم گرچه میدونم ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱% امکان پیگیری آقایان هست. امام ن ساکت نخواهم نشست .

  8. مریم:

    با سلام به نظر بنده وقتی سیمکارتمون رو هزینه میکنیم و خریداری میکنیم اختیارش با خودمونه میخوایم وصل میکنیم و ازش استفاده میکنیم نخواستیم میزاریم کنار هرموقعی که نیاز داریم ازش استفاده میکنیم ب نظر من واقعا دور از انسانیته که برای مدتی استفاده نکردن از سیمکارتی که اختیارش رو داریم ما رو سلب امتیاز کنن واقعا متاسفم .. من امروز ب امور مشترکین رفتم و بهم گفتن شمارتون جمع آوری شده و نا امید برگشتم بنده نارضایتی خودم رو ب نمایندگی از مردمی که با مشکل بنده مواجه شدن رو از همین جا اعلام میکنم و به شخصه راضی نیستم

  9. alireza:

    خواهشاجوابش روبه همین ایمیل برایم ارسال کنیدممنون میشم

  10. alireza:

    باسلام.بنده دوسیم کارت ازیکی ازهم خدمتیام خریدم ونزدیک چندسال ازانهااستفاده نکردم خواستم بدونم ایامیشوداین سیم کارتهارودوباره فعال کرد..لطفاراهنمایی کنید به دفترخدماتی که مراجعه کردم گفتندتوسط مخابرات جمع اوری شده

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.