همزمان با افزایش ۱۷ درصدی صادرات لوازم خانگی، تولید ماشین لباسشویی از نیاز پیشی گرفت

سخنگوی وزارت صمت گفت: در مورد لوازم خانگی ۱۷ درصد رشد را در صادرات ثبت کردیم. ما در تولید ماشین لباسشویی تولید مازاد داریم.

همزمان با افزایش ۱۷ درصدی صادرات لوازم خانگی، تولید ماشین لباسشویی از نیاز پیشی گرفت

به گزارش ممتاز نیوز، امید قالیباف گفت: در نشست ماه گذشته برای اولین بار رشد اقتصادی دنیا بعد از بحران کرونا به صفر رسید و تقاضا برای خیلی از کالا‌ها کاهش پیدا می‌کند. در ایران ۲ شاخص مهم در مورد تولید وجود دارد که شامل تورم تولید و رشد تولید می‌شود. طبق گزارش بانک مرکزی، تورم تولید ۲.۲ درصد رسیده است. طبق گزارش مزکز آمار، بخش صنعت ۵.۱ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: بخش صنعت و معدن بیش از میانگین رشد اقتصاد کشور رشد داشته است. شرکت‌های صنعتی بورسی ما در مرداد ۱۴۰۱، ۶.۷ درصد رشد داشتند و رشد فلزات اساسی ۸.۵ درصد رشد داشته و ماشین آلات ۱۹.۶ درصد رشد داشته است. رشد تولید خودرو در مرداد نسبت به مرداد، ۴.۶ درصد بوده است. در پنج ماهه امسال ۲۱/۳ درصد در صادرات رشد داشتیم و در واردات ۱۹/۶ درصد رشد داشتیم.
قالیباف با بیان اینکه درحال حاضر سه هیئت از کشور روسیه در تهران حضور دارند، افزود: حدود ۷۵۰ جلسه و نشست برایشان طراحی شده است. تجارتمان با کشور روسیه ۳۱ درصد در ۳ ماهه امسال رشد داشته است. در سال گذشته تجارت با روسیه، گرایش با کالا‌های کشاورزی بوده و به تدریج با کالا‌های صنعتی با روسیه تجارت داشتیم و ۳۰ درصد ترکیب صادرات ما در حوزه صنعت به روسیه افزایش یافته است.
سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: در مورد لوازم خانگی ۱۷ درصد رشد را در صادرات ثبت کردیم. ما در تولید ماشین لباسشویی تولید مازاد داریم. دیروز نمایندگان با تصویب ۲ فوریت لایحه اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی خودرو، فضای اسقاط خودرو را باز کردند که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود. ما به زودی چهره جدیدی از اتاق اصناف را در کشور و در سطح شهرستان‌ها خواهیم دید.
وی در پایان سخنانش بیان کرد: واگذاری ۵۰۴۰ فقره محدوده اکتشافی، گواهی کشف، معادن متروکه و… به زودی انجام می‌شود. صلاحیت فنی و مالی افراد شرکت کننده در مزایده از امروز در سامانه وزارت صمت احصا شده و افراد می‌توانند ببینند که به چه صورت است. طراحی به گونه‌ای شده تا شاهد دلالی و رانت در این حوزه نباشیم و حقوق دولتی معادن به صورت هوشمند انجام شده و به ۳۵ درصد معادن ابلاغ شده است. تولید تراکتور از تقاضا به زودی پیشی می‌گیرد و امسال ۳۳ هزار دستگاه تراکتور تولید خواهیم کرد در حالی که در سال گذشته ۲۴ هزار تراکتور تولید شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.