همزمان با روز درختکاری تعداد ۱۰۰ اصل نهال در دانشگاه علوم پزشکی جهرم کاشته شد

۱۳م اسفند ،
ممتاز نیوز : دکتر سیدمحمدکاظم تدین رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این مراسم با اشاره به  نقش انسان گرفتار در زندگی ماشینی گفت: آلودگی که امروز متاسفانه به دست خود بشر و به بهانه پیشرفت های صنعتی ایجاد شده است عامل بروز بسیاری از بیماری های تنفسی، پوستی، قلب و عروق می باشد و هرساله بار سنگینی از نظر هزینه های درمانی به دوش دولت و بخش سلامت کشور گذاشته می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: زباله هایی که در اثر جمعیت های انبوه گرد آمده، به یک مشکل بزرگ در مدیریت بهداشتی مبدل شده و سبب گسترش بیماریهایی مانند سالک، وبا و بیماری های انگلی است.

وی افزود: در چنین شرایطی مساله حفظ محیط زیست بعنوان یک علم و مهندسی و مدیریت تازه، به عنوان دغدغه مهم مسئولان کشور در آمده است.

دکتر تدین ابراز داشت: در حفظ محیط زیست، فضای سبز بسیار مهم است و اهتمام به درختکاری و فضای سبز یکی از شاخصه های پیشرفت امروز در جهان است به طوریکه امروزه وقتی به یک شهر نگاه می کنیم و دربارهٔ مدیریت شهری آن قضاوت می کنیم ملاک را ساختمان بلند نگیریم، بلکه فضای سبز و درختکاری باید ملاک باشد، زیرا برای ساختمان های بلند انگیزه اقتصادی وجود دارد. آنچه که همت و دلسوزی و مدیریت می خواهد درختکاری و فضای سبز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: درختان و منابع طبیعی به عنوان یک امانت الهی در اختیار ماست و  تمام کسانیکه به طور مستقیم و غیر مستقیم در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی فعالیت دارند کارشان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

در ادامه سیدمحمدحسین جهانگرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم نیز گزارشی از برنامه های هفته درختکاری ارائه کرد.

در خاتمه نیز تعداد ۱۰۰ اصله نهال در کنار خوابگاه شهید عباسپور در محوطه پایگاه اینترنتی دانشگاه کاشته شد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.