همسران موفق چگونه رابطه ای دارند

۱۵خردادماه،

رابطه زن و شوهر موفق به گونه ای است که در آن زبان تهدید، تنبیه و تخریب شخصیت جایی ندارد و هر چه هست زبان محبت، صداقت و صمیمیت، عدالت، ایثار و احسان، شکر و سپاس و تایید و تکریم است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، انسان اصالتا موجودی اجتماعی است و حیات و زندگی پویای آدمی در گروی روابط موثر و مفید و متقابل با دیگران است. روابط داخل خانوادگی از اهمیت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است. بدیهی است برقراری حفظ و استمرار روابط خوشایند و هدایتگر بین اعضای خانواده، این کانون همیشه مقدس، از بیشترین اهمیت برخوردار است.

هر قدر روابط همسران صادقانه تر، محترمانه تر، کریمانه تر و تعالی بخش باشد، زمینه بهداشت روان، سلامت فکر، رضایتمندی و آرامش خاطر بیشتر فراهم می گردد. رابطه زن و شوهر، به قدمت خلقت آدم، به قداست متعالی ترین ارزش ها، به عظمت گستره هستی، به برکت همه نسل ها در همه عصرها و تجلی گر اولین تعامل حقه انسان هاست. رابطه زن و شوهر، سرچشمه همه عاطفه ها و بستر گیراترین رابطه هاست. زن مرادش را در حسن رابطه با شوهر می یابد و شوهر آرامش را در گرو وجود زن می داند و این رابطه تن و تن پوش، رابطه همرهان طریق کمال و معنا گر محبت و ایثار است.

رابطه زن و شوهر موفق جلوه ای از برترین هنر زندگی و کامل ترین شکل ارتباط انسانی است. در یک نگاه، رابطه زن و شوهر آمیزه ای است از زیباترین تلاقی چشم ها و استوارترین گام ها و پر رمز و رازترین محرمیت ها. زن و شوهرها فقط و فقط در زندگی مشترک و تعامل متقابل با همدیگر می توانند همه مهارت های زناشویی و جاذبه های بالقوه کلامی و بصری و رفتاری خود را فعلیت بخشند. چرا که همه انسان ها، از نافذترین جاذبه های حیاتی بهره مند می باشند و این جاذبه ها در ارتباط با همسراست و بس. زن و شوهر موفق آنانی می باشند که جز با زبان محبت و تکریم با هم سخن نمی گویند و همواره از خزانه دلشان کلام زرین و خوشایند و گفتار شفابخش و درمانگر جان و آرامشگر روان را برگزیده، در فضای سرشار از نشاط و آرامش تقدیم یکدیگر می کنند.

محور رابطه زن و شوهری که در اندیشه اداره و ادامه یک زندگی پویا، مولد و پر برکت می باشند، همدلی و یکرنگی، صبوری و خویشتنداری و گذشت و ایثار است. رابطه زن و شوهر موفق به گونه ای است که در آن زبان تهدید، تنبیه و تخریب شخصیت جایی ندارد. هر چه هست زبان محبت، صداقت و صمیمیت، عدالت، ایثار و احسان، شکر و سپاس و تایید و تکریم است.

زن و شوهر های آزاده و بصیر و فهیم و موفق آنانی می باشند که در پیوندها و ارتباطات خانوادگی بیش از هر چیز به آرامش روانی، آسودگی خاطر و احساس امنیت همدیگر می اندیشند. به عبارت دیگر در زندگی همسران موفق، رابطه زن ها و شوهرها با مادر، خواهر و پدر، برادر، و دیگر نزدیکان نه تنها نمی تواند کمترین اثر ناخوشایندی بر روابط فی مابین ایشان بگذارد، بلکه بر حسن سلوک و اعتماد متقابل و شیرینی زندگی مشترک آنها می افزاید. در واقع حسن تدبیر و تنظیم دایره و دامنه ارتباط با خویشان، دوستان و آشنایان با همفکری و همدلی زن و شوهر بلنداندیش و والا همت معنا می یابد و محور و معیار اصلی ارتباطات وعواطف تامین نیازهای فطری و رضایتمندی خاطر یکدیگر است.

قابلیت، کفایت و لیاقت همسر شدن برای زن و شوهر فوق العاده مهم و ارزشمند و در ابعاد مختلف مسئولیت آفرین است. برای برقراری و استمرار رابطه ای مسرت بخش میان زن و شوهر و پیشگیری از سردی ها و سرد مزاجی ها، بدبینی و سوءظن و قهر و ستیز های خانوادگی هر دونفرهم زن وشوهر باید به خاطر داشته باشند که همچون دوران تجرد دورانی که عقد و پیمان زندگی مشترک و جدیدی را امضا نکرده بودند، نمی توانند به لحاظ وابستگی های عاطفی، بخش قابل توجهی از وقت، فکر و احساس خود را به مادر و خواهر، پدر و برادر و…اختصاص دهند.

در یک زندگی مشترک موفق،زن و شوهر فهیم همه سعی و تلاش خود را در جهت جلب رضایت خاطر و فراهم ساختن آسایش و آرامش روان و نشاط داخلی یکدیگر مبذول می دارند و از این رو ضمن ابراز محبت نسبت به خویشان و تکریم شخصیت ایشان به رسالت و مسئولیت خطیر همسری اندیشیده، همه مهر، محبت و عطوفت خود را در همه حال تقدیم همسر می نمایند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.