همشهری دیپلماتیک با پرونده‌ای درباره چالش‌های آل‌سعود از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، در پرونده «چالش‌های داخلی و بین‌المللی آل سعود» موضوعات و مسائل مختلف پیرامون مسئله قدرت و سیاست از رقابت صاحبان قدرت تا آرایش گروه‌های تأثیرگذار اسلامگرا در عربستان، جایگاه‌یابی امنیتی عربستان در خاورمیانه، واکاوی مناسبات آمریکا و عربستان و … مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین همشهری دیپلماتیک در شماره ۶۲ در پرونده‌های دیگر به «بازخوانی بحران گرجستان ۲۰۰۸» و «اهداف و کارکردهای یونسکو» می‌پردازد.

در پرونده «بازخوانی بحران گرجستان ۲۰۰۸» ضمن گفتگو با منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابقه کشورمان و واکاوی مهم‌ترین ابعاد و پیامدهای جنگ ۲۰۰۸ گرجستان در چارچوب «ابتکار دیپلماسی قفقازی»، در گفتگو‌های با مجتبی دمیرچی‌لو، سفیر سابق کشورمان در گرجستان و سایر کارشناسان این حوزه ابعاد مختلف این بحران از ریشه‌های این منازعه و بحران تا نظم امنیتی خرده نظام قفقاز و آزمون‌ها و دستاوردهای این جنگ برای گرجستان، روسیه و غرب و … پرداخته شده است.

در پرونده «اهداف و کارکردهای یونسکو» نیز ضمن گفتگو با دکتر محمدرضا مجیدی، سفیر جمهوری اسلامی در یونسکو، کارویژه‌ها، برنامه‌ها و چالش‌های پیش روی سازمان آموزشی، علم و فرهنگی یونسکو در هزاره جدید مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مصاحبه با امیر حاجی کادونیچ، سفیر کشور بوسنی و هرزگوین و بررسی جنگ بوسنی و پیامدهای آن به مناسبت هفدهمین سالگرد قتل عام سربرنیتسا از سایر بخش‌های است که در این شماره مجله می‌خوانید.

در شماره ۶۲ همشهری دیپلماتیک یادداشت‌ها و گفتگوهای متنوع با کارشناسان و صاحبنظرانی چون سیدمحمدکاظم سجادپور، ابراهیم متقی، محمدرضا دهشیری، محمدرضا سعیدآبادی، کیان تانگ (معاون آموزش مدیرکل یونسکو)، پیر سانه (معاون اجتماعی و انسانی مدیرکل یونسکو)، غضنفر رکن‌آبادی، جعفر حق‌پناه، مهدی مطهرنیا، علی جنتی، علیرضا بیگدلی، زرتشت علیزاده، جهانگیر کرمی و … در قالب پرونده‌های «چالش‌های داخلی و بین المللی آل سعود»، «بازخوانی بحران گرجستان ۲۰۰۸» و «اهداف و کارکردهای یونسکو» و سایر مباحث و تحولات حوزه دیپلماسی آورده شده است.

شماره ۶۲ همشهری دیپلماتیک در ۱۶۴ صفحه و با قیمت ۲۵۰۰ تومان از دکه‌های روزنامه فروشی قابل تهیه است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.