همصدا با حلق اسماعیل/ پدر آمد از راه…دستهایش خالی!

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «نقاشی‌ها حرف می‌زنند» نوشته ‌های داستانی ظریفه رویین ‌برای نوجوانان است که به تازگی این اثر توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. کتاب که برای روزهای گرم و تعطیل تابستان توصیه می شود، مجموعه چهار داستان ویژه کودکان است که «یک کاسه باران»، «دوستی، برای چاله»، «نقاشی ها حرف می زنند» و «بادبادک های رنگی» عناوین داستان های کتاب است و به گفته نویسنده ویژگی بارز این داستان ها، پرداخت شاعرانه آنهاست که تخیل و احساس کودک را درگیر می کند.

بخشی از کتاب، داستان دختری است که سال آخر دوره ابتدایى را مى‏گذراند. پدرش که دچار اختلالات روانی است، گاهى ‏کارهایى می ‏کند که سبب تمسخر دوستان دختر و باعث دلخوری خود او می‌شود تا اینکه دختر دفتر خاطرات پدر را به دست می ‏آورد و همراه او به جبهه سفر می ‏کند. در قسمتی از داستان آمده است: نگار از ذوق لبخندی زد و آرام از روی شیشه شاپرک را بوسید.شاپرک بال‌های قشنگش را تکان داد و از روی شیشه پر زد.نگار لحظه‌ای به عکسش نگاه کرد و به گل شمعدانی گفت: «بیرون خیلی قشنگ شده٬ تو هم می‌بینی»؟

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین چاپ جدید کتاب خواندنی و تحسین شده «هم صدا با حلق اسماعیل» مجموعه شعری از مرحوم سید حسن حسینی را روانه بازار نشر کرد. این کتاب مجموعه‌ای از سروده‌های مرحوم سید حسن حسینی شاعر و نویسنده معاصر کشور است که درسه فصل گرد آمده است. شعرهای مجموعه در قالبهای: غزل، رباعی، مثنوی و سپید هستند که گزیده‌ای از سروده‌های قبل و پس از انقلاب را شامل می‌شود. فصل اول کتاب که تحت عنوان سروده‌های سحرزاد آورده شده به گزیده‌ای از سروده‌های پس از انقلاب اختصاص دارد که شامل اشعاری همچون بهاریه، زمزمه جاوید خون، وداع، غزل لاله رخان، معرکه و …. می شود.

فصل دوم هم تحت عنوان شب سروده ها، گزیده ای از سروده های پیش از انقلاب است که در این فصل اشعاری مثل غم نان، عریان، انگشتر فریاد، نفرین دعوا، یادگاری، ‌توت کال، پیغام و …گنجانده شده و فصل سوم هم به دفتر رباعی شاعر اختصاص داده شده است .

«طلسم سنگ»٬ « حمام روح » و «براده ها» از دیگر آثار زنده یاد سید حسن حسینی است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. چاپ ششم کتاب«هم صدا با حلق اسماعیل» با قیمت ۵۰۰۰ تومان در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

یک قطعه از اشعار سپید کتاب را در ادامه می خوانید:

سفره دل

پدر آمد از راه

دستهایش خالی

کودکان چشم به دستان پدر…

*

سفره خالی را

پدر از پنجره بیرون انداخت

سفره قلبش را

بار دیگر گسترد!

*

بچه­ها

آن شب هم

_ مثل دیگر شب­ها –

یک شکر سیر محبت خوردند!

***

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.