همکاری های ایران ، ترکیه و پاکستان در بخش راه آهن گسترش می یابد

‘ صاحب محمدی ‘ روز جمعه در پایان یازدهمین نشست مدیران عامل راه آهن های سازمان همکاری های منطقه ای اکو در آنکارا به خبرنگار ایرنا گفت: در خلال این جلسه ، نشستی با حضور مدیران عامل راه آهن های ایران ، ترکیه و پاکستان برگزار شد و در آن، سه طرف بر گسترش روابط همکاری های راه آهن های سه کشور تاکید کردند.

وی افزود: در این نشست سه طرف موافقت خود را با افزایش شمار قطارها و حجم آنها در مسیر اسلام آباد – تهران و استانبول اعلام کردند .

صاحب محمدی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این نشست همچنین خواستار کاهش زمان در رفت و آمد قطارها در این مسیر و کاهش تعرفه های گمرکی برای ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی شدند .

صاحب محمدی در ادامه اظهارداشت : نمایندگان ایران ، ترکیه و پاکستان همچنین در این نشست بر لزوم گسترش زیرساختار صنعت ریلی در سه کشور تاکید کردند.

مدیرعامل راه آهن ایران همچنین به دیدارش با همتای ترکیه ای خود اشاره کرد و گفت در این دیدار دو جانبه دو طرف بر ایجاد یک خط جدید شرق به غرب توافق کردند.

براساس این توافق افزون بر خط مسیر دریاچه وان به ایران مقرر شد خط راه آهن جدیدی از پارس ، اغدیر به مرز بازرگان در ترکیه احداث شود.

خاورم ** ۲۳۰ / ۱۵۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۱۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.