همه امکانات باید برای دفاع از ولایت به کار گرفته شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم آغاز دهمین دوره جشنواره امام رضا (ع) که قبل از ظهر سه شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه معصومین و حجت های خدا کسانی اند که مردم به وسیله آنها متوجه ذات خداوند می‌شوند، گفت: وجود امام هشتم به عنوان حجتی که در این سرزمین حاضر است همچون خورشید تابانی انسان ها را متوجه معارف خدا می سازند.

وی افزود: در واقع حجت خدا جمال حق را در مقابل دیدگان نمایش می دهد و چهره توحیدی ذات مقدس حق در دل ها با قدرت و نمایشگری وجه رب صورت می گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بزرگترین عاملی که می تواند جمال حق را با ابزار ولایی حجت پروردگار در مقابل بینش‌ها و اندیشه‌ها نمایش دهد، عبارت است از فرهنگ سازی با اصول که آن اصول نشان دهنده جلوه حق و گرایش مردم به سمت خدا می‌باشد.

ولایت پذیری شرط توحید است

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نامگذاری این ایام به دهه کرامت با توجه به وجود مقدس امام رضا(ع) و عزیزان وابسته به ایشان در این سرزمین است، گفت: همین موضوع می تواند به عنوان اصولی قطعی در جامعه فرهنگ سازی شود و این کشور را در پیشاپیش چهره کفرستیزی مسلمانان قرار دهد.

وی اظهار داشت:از جمله اصولی که ضرورت دارد تا برای فرهنگ سازی بهتر در دهه کرامت مورد توجه قرار بگیرد، اصل ولایت مداری است، این اصل بر اساس آنچه امام رضا(ع) در حدیث مبارک سلسله الذهب فرموده‌اند، تبیین شده است.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه امام هشتم مسئله ولایت و امامت را در ولایتی حاضر که بتواند مدیریت جامعه را در دست بگیرد شرط توحید دانسته اند، گفت: فعالیت هایی که شاگردان امام صادق(ع) در ترویج مفهوم کلامی امامت در بین مسلمانان انجام داده‌اند، زمینه مناسبی برای ترویج این امر ایجاد کرده بود، البته دستگاه‌های فکری بنی عباس برای اینکه اعمال و برنامه های خود را توجیه کنند، خود را هوادار امامت معرفی می کردند، البته ولایتی که با اعمال آن ها مقابله ای نداشته باشد.

وی ضمن بیان اینکه شرط توحید تبعیت از ولی امر حاضر است، گفت: ولایت مداری با این مفهوم یک اصل فرهنگی است و دهه کرامت بهترین زمان برای فرهنگ سازی در این زمینه است.

شخصیت ولایی حضرت معصومه (س) در شخصیت دفاعی ایشان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اصل دفاع به عنوان دیگر اصل مهم در این زمینه، گفت: به دلیل اینکه دو شخصیت با عظمت از خانواده امام رضا(ع)، یعنی حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) به عنوان دو الگوی دفاع در زمان حیات امام هشتم بودند، در این دهه باید توجه ویژه ای به اصل دفاع از ولایت انجام گیرد.

وی اضافه کرد: شخصیت ولایی حضرت معصومه(س) در شخصیت دفاعی ایشان تفسیر می شود و سه چهره دفاعی در اسلام شامل حضرت زهرا(س)، حضرت زینت(ٍس)  و حضرت معصومه(س) هستند.

امام جمعه مشهد در خصوص هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) از مدینه به ایران، گفت: در این مورد دو نظر وجود دارد که نظر اول اشاره دارد به نامه امام رضا(ع) مبنی بر دعوت از خواهراش به نزد خود، و نظر دیگر اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) به همراه برادران و لشکری از سوی مدینه برای حمایت از امام هشتم راهی ایران شدند.

آیت الله علم الهدی در این باره افزود: به نظر می آید با توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی آن زمان نظر دوم صحت بیشتری داشته باشد و اگر چنین باشد این خود دلیلی دیگر بر ولایت مداری این بانوی کریمه است.

وی با بیان اینکه شرایط دنیای امروز تبدیل به میدان جنگی شده که دشمن همواره پشت خاکریزهای آن در حال فعالیت است، افزود: این موضوع الگوی خوبی است تا از نظام که وابسته به حجت خدا است و با مدیریت نائب وی اداره می شود، دفاع ولایی صورت گیرد، همه امکانات باید برای دفاع از ولایت به کار گرفته شوند.

عدم رعایت حجاب قلب حضرت معصومه(س) را به درد می آورد

امام جمعه مشهد با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت: عدم توجه به حجاب توسط عده ای از افراد به نوبه خود نوعی بی احترامی به ساحت حضرت فاطمه معصومه (س) است، محتوای اصلی این جشن ها باید تثبیت فرهنگ حضرت معصومه و امام رضا باشد.

وی ادامه داد: امروز در جامعه و در هنر هفتم هر دستی که به کار گرفته می شود به جای ترویج حجاب یک ضربه بر پیکر حجاب می زند، همین فیلم کلاه فرنگی به نوعی در حال ترویج مظاهر دوران پهلوی است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه قانون حجاب سال ۸۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و برای اجرا شدن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد، گفت: اما بعد از مدتی و به دلیل عدم توجه کافی به آن بر عهده وزارت کشور گذاشته شد که البته شرایط به مراتب بدتر از زمان قبل شد، در حال حاضر دستی برای اجرای این قانون به کار گرفته نمی شود.

وی ادامه داد: نباید تنها به گلباران و برگزاری جشن در حرم حضرت معصومه(س) و این ایام اکتفا کرد. چرا که قلب مطهر کریمه اهل بیت(س) از این اوضاع به درد می‌آید، مسئله بی حجابی به صورت یک آسیب برای جامعه اسلامی در آمده است و به نوعی همه دستگاه ها سعی دارند تا این موضوع را ترویج دهند.

امام جمعه مشهد در پایان گفت: مسئله فرهنگ سازی به هیچ وجه در دنیای هنر وجود ندارد و بعضی افراد تنها بی عفتی را دامن می زنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.