همه برای ایران بازی کردند / امارات، کره جنوبی را شکست داد تا ایران صدرنشین صعودکند

امارات با غلبه بر کره جنوبی راهی دیدار پلی آف انتخابی جام جهانی در آسیا شد و کره جنوبی صدرنشینی را دوباره تقدیم ایران کرد.

همه برای ایران بازی کردند / امارات، کره جنوبی را شکست داد تا ایران صدرنشین صعودکند

به گزارش ممتاز نیوز، تیم های ایران و کره جنوبی به ترتیب در فاصله دو و سه بازی مانده به پایان دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، صعود خود را قطعی کردند تا بازی های هفته های پایانی خود را بدون استرس برگزار کنند. با وجود چنین شرایطی اما دیدار هفته گذشته دو تیم در هفته نهم حساسیت بالایی برای تعیین صدرنشین گروه اول داشت؛ دیداری که کره جنوبی دو بر صفر آن را برد تا جای ایران در صدر را بگیرد.

کره جنوبی در شرایطی که ایران امروز لبنان را برد و دوباره به رده اول برگشت، تنها در صورتی می توانست کار خود در انتخابی را با صدرنشینی به پایان برساند که امروز مقابل امارات به پیروزی دست پیدا کند. شاگردان بنتو برای رسیدن به این هدف کار سختی داشتند چرا نیاز میزبان به امتیاز، حیاتی تر از آنها بود.

امارات هفته گذشته با یک گل مغلوب عراق شد تا تعیین تیم سوم گروه اول به روز آخر کشیده شود. این تیم با ۹ امتیاز و رتبه سوم وارد بازی امروز شد؛ بازی که همزمان با آن یک بازی حساس دیگر هم در حال برگزاری بود. عراقِ ۸ امتیازی که از برد بازی قبل حسابی روحیه گرفته بود در امارات، پذیرای سوریه بود. در صورت پیروزی این تیم مقابل سوریه، امارات نیاز به کسب هر سه امتیاز بازی امروز داشت ولی در صورت مساوی حتی اگر امارات از کره شکست می خورد باز به دلیل تفاضل گل بهتر راهی پلی آف می شد.

نیمه اول بازی دو تیم در حالی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید که ۴۵ دقیقه نخست دیدار همزمان (عراق – سوریه) هم برنده ای نداشت و با مساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

امارات که از حمایت تماشاگرانش در ورزشگاه آل مکتوم بهره می برد روی حمله سریع و غافلگیر کننده در دقیقه ۵۴ دروازه حریف قدرتمند خود را باز کرد. عبدالله این گل را در موقعیت تک به تک با دروازه بان به ثمر رساند تا تیمش را در مسیر صعود به پلی آف قرار دهد.

کره بلافاصله حملات خود را برای جبران گل خورده شروع کرد چرا که نمی خواست به راحتی صدر را از دست بدهد. تنها ۵ دقیقه بعد می رفت دروازه امارات را باز شود ولی ضربه سر مهاجم کره ای ها به تیر دروازه برخورد کرد. تلاش کره های برای جبران تا آخرین دقایق ادامه داشت ولی امارات اجازه گلزنی به این تیم نداد و با کسب پیروزی یک بر صفر و رساندن شمار امتیازاتش ۱۲ راهی پلی آف شد تا حریف استرالیا (تیم سوم گروه دوم) شود.

با نتایجی که در این روز به دست آمد، تیم ملی ایران با ۲۵ امتیاز، بالاتر از کره ۲۴ امتیازی که صدرنشینی اش تنها چند روز دوام داشت، به عنوان تیم اول گروه اول راهی قطر ۲۰۲۲ شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.