همه بریتانیا شاهد باخت اندی ماری ؛ از بکام تا دیوید کامرون و سر الکس فرگوسن/ فدرر تاریخ را از نو نوشت

فدرر سوئیسی که پیش از این شش بار قهرمان ویمبلدون شده بود عصر امروز (یکشنبه) در دیدار پایانی این رقابتها در سال ۲۰۱۲ مقابل اندی ماری بریتانیایی قرار گرفت که تنها امید بریتانیا برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها از سال ۱۹۳۶ تاکنون بود.

ماری بازی را بهتر از فدرر آغاز کرد و در ست نخست با نتیجه ی ۶ بر ۴ از فدرر پیش افتاد. در ست بعد تجربه ی فدرر به کمک او آمد و ضربات فورهند مهارناپذیر مرد سوئیسی باعث شد او در این ست با نتیجه ی ۷ بر ۵ پیروز شود. در آغاز ست سوم باران شدیدی در ورزشگاه اصلی رقابت‌ها شروع به باریدن گرفت که برای چهل دقیقه بازی را با تأخیر مواجه کرد. پس از اینکه سقف ورزشگاه باز شد و دو تنیسور بار دیگر بدنهای خود را آماده مسابقه کردند بازی از سر گرفته شد و باز هم این فدرر بود که با پیروزی ۶ بر ۳ در ست سوم به کسب عنوان قهرمانی نزدیک تر شد. در ست چهارم فدرر هر دو تنیسور گیم های خود را می بردند و کمتر اشتباهی از سوی فدرر و ماری سر می زد تا اینکه زمانی که فدرر ۵ بر ۴ از حریفش پیش بود و در حالی که اندی ماری سرویس می زد پرافتخارترین تنیسور تاریخ دنیا این گیم حساس را از آن خود کرد تا در این ست با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شود و در نهایت با پیروزی ۳ بر ۱ بر تنیسور بریتانیایی برای هفتمین بار کاپ قهرمانی ویمبلدون را بالای سر ببرد.

فدرر که پیش از این در سال ۲۰۰۹ هم ویمبلدون را فتح کرده بود با این قهرمانی تعداد قهرمانی هایش را در رقابتهای گرنداسلم (ویمبلدون، رولان گاروس، اوپن آمریکا و اوپن استرالیا) به عدد ۱۷ رساند تا پادشاهی خود را در این رقابت‌ها ادامه بخشد. پیت سمپراس آمریکایی از این حیث با ۱۴ قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم پس از فدرر قرار می‌گیرد.

فدرر همچنین بار دیگر پس دو سال به مرد شماره یک تنیس جهان تبدیل شد. او آخرین بار در می ۲۰۱۰ در این رتبه قرار داشت.

اندی ماری بریتانیایی امید داشت به عنوان نماینده بریتانیا نخستین تنیسوری باشد که از سال ۱۹۳۶ موفق به قهرمانی در ویمبلدون می شود اما فدرر آرزوهای او را بر باد داد.
 

* دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، دیوید بکهام و همسرش ویکتوریا، سر آلکس فرگوسن، همسر فدرر و فرزندان دوقلویش و خانواده اندی ماری از مهمانان ویژه این بازی بودند.

* اندی ماری پس از پایان بازی و در حالی که دوربین‌های تلویزیونی قصد گفت‌وگو با او را داشتند از شدت ناراحتی نمی‌توانست به خوبی صحبت کند. در این لحظات خانواده ماری او را دلداری می‌دادند.
 

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.