همه خارجی‌های لیگ بسکتبال ایران

۲۵م آذر ،

777-1.JPG

فصل تازه لیگ برتر بسکتبال ایران با ده تیم و ۹ بازیکن خارجی کارش را آغاز کرده؛ تیم هایی با ساختار تازه و بازیکنانی با تجربه های مختلف.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فصل تازه لیگ برتر بسکتبال ایران در حالی هفته هفتم خود را پشت سر گذاشته است که همانند دوره های قبل بازیکنان خارجی مختلفی در تیم های ایرانی بازی می کنند. بعضی از آنها سابقه بازی در ایران را دارند و بعضی نیز برای اولین بار وارد کشور شده اند. به طور مثال آنتوریو لت، کریس ویلیامز و نیکولاس پیش از این نیز در ایران بودند اما بازیکنی چون محمد کونه تجربه اولش در لیگ برتر را می گذراند.

در ادامه نگاهی داریم به سابقه و مشخصات خارجی های بسکتبال ایران.

۱٫سانی بچیروویچ: پتروشیمی

سانی بچیروویچ گارد راس با تجربه اسلوونیایی است که پس از پدرش مهمد وارد ایران شد و با پتروشیمی به توافق رسید. این گارد راس که سابقه بازی در تیم های مختلف اروپایی و تیم ملی اسلوونی را نیز در کارنامه اش دارد عملکرد قابل قبولی درترکیب باشگاهش داشته و با اینکه انتقادهای بسیاری به سبب مصدومیتش می شنود اما خود را به مهره ای کلیدی در تیم نایب قهرمان فصل قبل تبدیل کرده است.

این بازیکن که از سال ۱۹۹۸ پیراهن تیم ملی اسلوونی را به تن کرده است، سابقه کسب عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را نیز در کارنامه اش دارد. حضور در باشگاه‌هایی از کشورهای ایتالیا، مجارستان، یونان، اسلوونی و روسیه در کارنامه او دیده می گردد. بچیروویچ در رده های مختلف تیم های ملی اسلوونی نیز بازی کرده است.

سانی بچیروویچ

۲٫محمد کونه: فولادماهان

محمد کونه سنتر آفریقایی فولادماهان است که برای اولین بار به ایران آمده است. او در این فصل عملکرد خوبی داشته و به این تیم نیز کمک کرد. بسکتبالیست دورگه ساحل عاج – فرانسوی با قامت ۲۱۱ سانتی‌متر، در پست های چهار و پنج بازی می کند. این بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی ساحل عاج در رقابت های قهرمانی آفریقا را دارد و در سال ۲۰۰۹ مدال برنز این رقابت ها را بدست آورد. او همچنین سابقه بازی در لیگ فرانسه و بازی در لیگ کالج های آمریکا (NCAA) را نیز در کارنامه اش دارد.

۳٫کریس ویلیامز: فولادماهان

بسکتبالیست تازه فولادماهان اصفهان که جای نیکولاس گرجستانی را گرفته است سابقه حضور و قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارد. او دو فصل قبل با پیراهن مهرام بازی می کرد و با این تیم قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا شد. این بازیکن آمریکایی فصل قبل خود را در کره جنوبی گذراند و بازیکنی تاثیر گذار در این کشور بود اما دوباره به ایران آمد. ویلیامز بازیکن پست دو و سه است که سابقه بازی در تیم ملی زیر ۱۸ سال آمریکا را نیز در کارنامه اش دارد که به سبب مصدومیت بازی در سطح بالای بسکتبال دنیا را از دست داد.

او سابقه بازی در لیگ‌های آلمان، استرالیا، چین و کره جنوبی را دارد.

کریس ویلیامز

۴٫دیگو فاجاردو: همیاری زنجان

بسکتبالیست اسپانیایی همیاری زنجان است که برای اولین بار به ایران آمده و تا کنون عملکرد خوبی نیز داشته است. او سابقه بازی در لیگ های اسپانیا و ایتالیا را دارد. سنتر ۳۶ ساله همیاری از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۲ در تیم های مختلف اروپایی بازی کرده است.

۵٫آنتوریو لت: نفت

بسکتبالیست آمریکایی تیم نفت است که سابقه حضور در لیگ ایران را با پیراهن صنایع ماهشهر در فصل قبل را نیز دارد. این سنتر آمریکایی در فصل قبل عملکرد قابل قبولی برای صنایع داشت اما تا کنون نتوانسته برای نفت تهران نمایش خوبی داشته باشد.

۶٫نیکولاس تسکیتیشویلی: فولادماهان اصفهان

سنتر گرجستانی تیم فولادماهان اصفهان که با آمدن کریس ویلیامز از این تیم رفت، حالا با شانفیل لبنان قرارداد بسته است. او سابقه حضور در لیگ ایران را داشته با مهرام قهرمان ایران و غرب‌آسیا شد. نیکولاس چند هفته با پیراهن ماهان نیز بازی کرد و از ایران رفت. نیکولاس سابقه بازی در ایتالیا را دارد و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ در NBA بود. او همچنین یکی از ملی پوشان گرجستان نیز محسوب می گردد.

نیکولاس تسکیتیشویلی

۷٫سرجیو آتواشویلی: استقلال زرین قشم

آتواشویلی گرجستانی سابقه حضور در لیگ‌های فرانسه، صربستان، ‌پرتغال، ‌اسپانیا، استونی، ‌لتونی و گرجستان را در کارنامه‌اش دارد. این بازیکن ۲۷ ساله که ۲۲۳ سانتی متر قامت دارد، پس از “نیکولاس تسکیتیشویلی” دومین بسکتبالیست گرجستانی است که در لیگ ایران بازی کرده است.

۸٫مارکو ملیچ: مهرام

آخرین بازیکن خارجی که به ایران آمده میلیچ اسلوونیایی است که برای مهرام بازی خواهد کرد. مدافع عنوان قهرمانی لیگ ایران که به سبب قانون فدراسیون نتوانست نیکولاس گرجستانی را جذب کند این بازیکن پست چهار اسلوونیایی را به خدمت گرفته است. میلیچ در سال ۱۹۹۷ در درفت NBA توسط فیلادلفیا جذب شد و در این تیم و فینیکس بازی کرد. او پس از آن به اروپا آمد و در کشورهای اسلوونی، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، ‌آلمان و فرانسه بازی کرد. این بسکتبالیست، ۲۰۱ سانتی متر قامت دارد.

۹٫پاویلاس کوکیناس: صنایع ماهشهر

او این فصل بازی خود را در فرانسه آغاز و در تنها بازی که به میدان رفته، ۱۲ امتیاز،‌۷ ریباند و ۳ پاس منجر به گل را به نام خودش ثبت کرده است. این بسکتبالیست ۲۱۰ سانتیمتری سابقه حضور در لیگ‌های آلمان،‌ ایتالیا و لتونی را نیز در کارنامه دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.