همه دانشجویان دانشگاه آزاد بیمه می شوند

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

همه دانشجویان دانشگاه آزاد بیمه می شوند

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایران با اعلام اینکه بخشنامه بیمه دانشجویان هفته آینده ابلاغ خواهد شد، گفت: همه دانشجویان دانشگاه آزاد پس از ابلاغ این بخشنامه بیمه خواهند شد.

به گزارش ممتاز ، سعید کاردار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: شورای بخشنامه ها در حال بررسی است و تا هفته آینده بخشنامه بیمه دانشجویان ابلاغ خواهد شد. طبق این بخشنامه همه دانشجویان بیمه پایه خواهند شد و در صورت تمایل می توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز قرار گیرند.

وی در خصوص اینکه بعضی از منتقدان دانشگاه آزاد طرح تحصیل دانشجویان در شهر خود را که مدیریت قبل دانشگاه پیگیر آن بوده را مناسب می دانند، ادامه داد: در رشته های بدون آزمون دانشجویان می توانند در هر رشته و هر شهری که علاقه دارند تحصیل کنند اما اینکه ما بخواهیم در کنکور سراسری آنها را مجبور به تحصیل در یک شهر کنیم به دور از عدالت است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایران در خصوص پرداخت وام به دانشجویان ترم یک، گفت: برای ترم یکی ها تا این لحظه هیچ اقدامی انجام نداده ایم اما دانشجویان از ترم ۲ می توانند از وام های دانشجویی بهره ببرند. وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به هزینه های سنگین مقطع دکتری به چه شکلی می توانند به دانشجویان برای ادامه تحصیل کمک کنند، تصریح کرد: تنها راهکار ما برای کمک به دانشجویان دکتری پرداخت وام است.

وی با بیان اینکه قیمت تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد پایین تر از کشور های همسایه است، اظهار داشت: دانشجویان ایرانی در دانشگاه آزاد با پرداخت هزینه بسیار کمی در مقایسه با دانشگاه های اروپا و حتی کشور های همسایه تحصیل می کنند و این در حالی است که سطح دانشگاه ما بسیار بالاتر است.

کاردار در رابطه با کارت هوشمند دانشجویان، گفت: طرح راه اندازی این کارت در سه واحد دانشگاهی در حال اجرا است و به زودی تمام دانشگاه های ما برای اطلاع از وضعیت دانشجویان خود از این کارت بهره مند خواهند شد.وی در پایان اعلام کرد که سامانه نقل و انتقالات دانشجویان در دانشگاه آزاد فعال شده و دانشجویانی که خواهان نقل و انتقال می باشند باید از ۱۵ تا ۳۰ تیرماه امسال درخواست خود را به از طریق این سامانه ارسال کنند. 

/۱۱۷/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.