همه در انتظار یک شهرآورد جوانمردانه

جام جم آنلاین: شهرآورد هفتادوپنجم فوتبال ایران عصر فردا در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که دو تیم محبوب فوتبال ایران، به نسبت گذشته خود، بیشترین افول را شاهد هستند.

پرسپولیس با تمام بریز و بپاش‌های فصل نقل و انتقالاتش، در آغاز هفته ششم لیگ، در رده بی‌سابقه شانزدهم قرار گرفته است و استقلال با وجود تمام تلاش و هزینه کردنش برای قهرمانی بی‌دردسر لیگ، در رده نهم جدول جاخوش کرده است! این شرایط، طرفداران هر دو تیم را وادار به آن کرده که بیش از کری خواندن در مورد توانایی‌های تیم خود، دل به بروز نقطه ضعف‌های حریف ببندند.

به هر حال این نکته شهرآورد هفتادوپنجم را کم التهاب‌تر از دربی‌های پیشین پایتخت کرده است تا امیدوار باشیم در سایه همین کاهش التهاب و حساسیت، بازی روان و جذابی را شاهد شویم، هرچند هریک از دو تیم سرشناس پایتخت از جمله سرخپوشان تا رسیدن به شرایط مطلوب و ایده‌آل خود، فاصله درازی درپیش دارند.

نکته‌ای که در بازی فردا نمود بیشتری نسبت به شهرآوردهای پیشین پیدا می‌کند، حال و هوای ویژه این روزها و گل کردن روحیه جوانمردانه ورزشکاران در یاری رساندن به هموطنان زلزله‌زده خود در استان آذربایجان دارد طوری که امیدواریم شمیم چنین فضایی، ضمن تلطیف همیشگی ورزشگاه‌ها از جمله فضای فردای ورزشگاه آزادی، دربی ۷۵ را نیز تبدیل به یک روز به‌یادماندنی در مسیر انجام حرکاتی ماندگار به منظور کمک‌رسانی گسترده تماشاگران و مشتاقان فوتبال به هموطنان دردمند از بلیه طبیعی زلزله کند.

از خاطر نمی‌بریم که در شهرآورد سال گذشته نیز که در روزهای پس از زمین‌لرزه کشور ژاپن برگزار شد همه حاضران در ورزشگاه با دقیقه‌ای سکوت به همنوعان قربانی خود ادای احترام کردند و در سایه ایجاد چنین روحیه فرهنگی مثبتی، بازی کاملا بی‌حاشیه و جذابی نیز به نمایش درآمد که همگان را راضی کرد.

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.