همه طرح های فناوری سلامت در سال گذشته اجرا شد

‘حسین کیوانی’ در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه سال گذشته در زمینه فناوری سلامت حدود ۵۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد، افزود: البته همه این مبلغ محقق نشد اما با همان مقداری که محقق شد همه طرح های فناوری سلامت اجرا شد.

مدیرکل توسعه و فناوری سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال از نظر بودجه ای مشکل و محدودیتی در زمینه فناوری سلامت نخواهیم داشت و هزینه طرح های مختلف از طریق بودجه های اختصاصی و سایر منابع تامین می شود.

وی افزود: بودجه طرح های سلامت از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی و صندوق های غیر دولتی پژوهش و فناوری تامین می شود و در این زمینه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

کیوانی اضافه کرد: مشکلی که در زمینه طرح های مربوط به حوزه سلامت وجود دارد، کمبود طرح های توجیه پذیر است.

مدیرکل توسعه و فناوری سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی درتوضیح این مطلب افزود: باید برای طرح هایی بودجه صرف شود که ضمن توجیه پذیر بودن آن از نظر ضرورت، به محصول خاصی منتهی شود.

کیوانی اضافه کرد: طرح های ارایه شده باید امتیاز کافی را داشته باشد تا بودجه کافی برای محقق شدن آن ها صرف شود در غیر این صورت صرف هزینه ها، بیهوده خواهد بود.

وی با اشاره به دلایل کمبود طرح های توجیه پذیر گفت: زیرساخت های علمی افراد برای ارایه طرح کامل نیست و باید این زیرساخت ها تقویت شود.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۶۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.