همه محصولات ایران خودرو خوب یا بسیار خوبند

۱۱م آذر ،

همه محصولات ایران خودرو خوب یا بسیار خوبند

عصر خودرو : معاون کیفیت ایران خودرو اعلام کرد : به طور متوسط از نظر کیفی و عملکردی محصولات سواری ایران خودرو از سال ۸۸ تاکنون ۴۴ درصد رشد نشان می دهد.

به نقل از ایکو پرس کیانوش پورمجیب با بیان این مطلب گفت : با بکارگیری روش های نوین کیفی سازی ، هم اکنون همه محصولات تولیدی این شرکت در رده کیفی خوب و بسیار خوب قرار دارند. این امر حاکی از عملکرد بالای ایران خودرو نسبت به اهداف آیین نامه ارتقای کیفیت خودروها است .
وی قطعات برگشتی ازخدمات پس از فروش یا C/100 را از جمله شاخص های مهم در کیفیت خودروها عنوان کرد و گفت: هدف آیین نامه ارتقای کیفیت درخصوص شاخص C/100 یا تعداد قطعات تعویضی در۱۰۰ خودروی نزدمشتری سه ماه پس ازتحویل، برای تمامی محصولات ساخت داخل تا سال برابر ۲۰ تعیین شده است.
پورمجیب درصد بهبود کیفی محصولات ایران خودرو در سال ۹۱ نسبت به سال ۸۸ براساس این شاخص را برای خودروهای پژو ۲۶ ، سمند ، ۴۰۵ ، پارس و تندررا به ترتیب ۴۳ ، ۴۹ ، ۲۸ ، ۲۳ و ۴۵ درصد دانست .
وی ادامه داد : در سال ۸۹ گارانتی محصولات ایران خودرو از ۱۲ ماه و ۳۰۰۰۰ کیلومتر به ۲۴ ماه و ۴۰۰۰۰ کیلومتر افزایش یافته است .
معاون کیفیت ایران خودرو با بیان اینکه درصد رشد خودروهای تحت گارانتی سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹(۵۴ درصد) بوده تاکید کرد: درصد رشد هزینه گارانتی محصولات تولیدی در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ ، ۴۲٫۹ درصد است . به عبارت دیگر درصد رشد هزینه گارانتی نسبت به درصد رشد خودروهای تحت گارانتی (۱۱٫۹درصد) کمتر بوده و این بیانگر کاهش هزینه گارانتی محصولات تولیدی براساس ماه مراجعه می باشد.
پورمجیب ، با اشاره به اینکه درچرخه تامین قطعات ایران خودرو هیچ سازندای با گرید C وجود ندارد ، خاطر نشان ساخت : درحال حاضر ایران خودرو دارای ۵۱ سازنده با گریدA و ۵۷۹ سازنده با گریدB دارد .
وی افزود: متوسط رضایتمندی مشتریان از کیفیت محصولات سواری تولیدی ایران خودرو در سال ۸۷ مقدار ۶۵٫۴۳درصد بوده که در چهارماهه سال ۹۱ به میزان ۶۸٫۹درصد رسیده است
معاون کیفیت ایران خودرو همچنین از افزایش رضایت از کیفیت فرآیند خدمات پس از فروش این گروه صنعتی خبر داد و تصریح کرد: در شش ماهه اول سال ۸۸ این میزان ۲٫ ۶۳درصد بوده که این میزان در تیرماه سال جاری به ۷٫ ۷۴ درصد ارتقا یافته است .
معاون کیفیت ایران خودرو، تمرکز بر خواست مشتری در شاخص های کیفیت، گسترش نظارت به همه واحدهای موثر در زنجیره ارزش شرکت، تمرکز بر بهینه سازی الگوهای رفتاری، فرایند محوری در پیشبرد فعالیت ها، استاندارد سازی رویه ها و مشخصه ها و دست یابی به بالاترین استانداردها در کیفیت محصولات و خدمات را از اقدامات اصلی در حوزه کیفیت در سال عنوان کرد.

شنبه ۱۱ آذر   ۱۱:۴۴

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.