همه مخارج درمانم را خودم به عهده گرفتم

محمدرضا دادگر، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از عدم کاربردی بودن بیمه‌های درمانی در کشور گفت: همه ما بیمه درمانی داریم، اما این بیمه‌ها به هیچ دردمان نمی‌خورند. کار از ریشه خراب است. به نظرم باید تنها یک بیمه وجود داشته باشد که چنین قضایایی به وجود نیاید چون در شرایط فعلی هیچ کس، برای بیمه‌های مختلف تره هم خرد نمی‌کند.

این تصویرگر که از ابتدای امسال با بیماری آرتروز گردن و بروز مشکل در بینایی یک چشم خود مواجه شده بود، افزود: برای مشکل بیمه‌ها باید از یک موضع بالاتر مانند مجلس یا هیأت دولت تصمیم‌گیری شود و همه بیمه‌ها تبدیل به یک بیمه یکسان شوند. اگر خدمات بیمه‌ای مناسب باشد، کسی سراغ بیمه تکمیلی نمی‌رود. اگر فردی خدمات خیلی پیشرفته‌ای بخواهد باید به سمت بیمه تکمیل برود و همان‌طور که اشاره کردم، اگر خدمات بیمه‌ها مناسب باشد، به بیمه تکمیلی احتیاجی نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: می‌گویند که برای خانم‌ها از سن حدود ۴۵ سالگی و برای آقایان ۵۰ سال به بالا، امکان عضویت در بیمه تکمیلی وجود ندارد. نمی‌دانم دلیلش چیست. شاید به این دلیل که امکان مرگشان بیشتر است و دیگر احتیاجی به بیمه تکمیلی نیست. من هم تمام هزینه درمانم را خودم متقبل شدم. هزینه ام آر آی، ۷۰۰ هزار تومان شد، هزینه یک آزمایش هم ۲۰۰ هزار تومان. هزینه‌ها خیلی افزایش پیدا کرده و آزاردهنده هستند.

دادگر گفت: در حال حاضر فعالیت‌های مربوط به تصویرگری را تعطیل کرده‌ام و به کارهای روتین و اداری‌ام می‌پردازم. تدریس در دانشگاه هم که از مهرماه شروع می‌شود. هنوز کاملا بهبود پیدا نکرده‌ام چون به من گفته شده اگر می‌خواهم به بهبودی کامل نزدیک بشوم، باید جراحی بشوم. من هم با جراحی موافقت نمی‌کنم چون اولا روبرویی با یک ریسک ۹۰ درصدی است و ممکن است به آسیب‌های جدی ختم شود. ثانیا هزینه‌های جراحی بسیار بالاست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.