همه چیز فدای چشم و هم چشمی

۲ م دیماه ،

چشم و هم چشمی انسان را نسبت به داشته های خود کدر می کند و دنیای پیرامون را بد رنگ می سازد و خودمان اولین قربانیان آن هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پدیده نابه هنجار چشم و هم چشمی از جمله مواردی است که در میان مردم به خصوص زنان به شکل گسترده وجود دارد و بیشتر اشخاص گرفتار این ناهنجاری اجتماعی شده اند.

روشن، روانشناس عمومی در رابطه با چشم و هم چشمی گفت: چشم و هم چشمی سبب بی قراری، اضطراب، تنش، افسردگی و فساد اخلاقی در کودکان و نوجوانان می گردد  در این خانواده ها کودک هدف اصلی زندگی را امکانات مادی می داند و برای کسب امکانات مادی متوسل به بزهکاری می گردد.

وی افزود: نا‌ آگاهی، تجمل گرایی، داشتن اعتقادات ضعیف، تبعیت از فرهنگ های غرب بدون شناخت و ارزیابی دقیق از آن فرهنگ، عدم تشخیص نیازهای واقعی خود حاصلی جز چشم و هم چشمی ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل دیگری که سبب می گردد چشم و هم چشمی در جامعه و در بین اشخاص شیوع پیدا کند روحیه رقابت ناسالم در جامعه است یعنی اشخاصی که از حیثیت مادی و معنوی دچار کمبود می باشند به دنبال نیازهای غیر واقعی خود می روند.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی باید مجهز به اطلاعات تربیتی باشد تا بتواند جلوی بروز چنین معضلاتی را بگیرد.

گفتنی است، به هر حال وقتی در جامعه ای ارزش ها رنگ ببازد و ارزش های مادی جای ارزشهای معنوی را بگیرد اشخاص برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی می کوشند خود را به ابزار روز مجهز سازند آنها می پندارند از این راه سریعتر پیشرفت می کنند و بیشتر دیده می گردد یادمان باشد برای رهایی از این معضل بزرگ باید بینش و نگرش و نوع رفتار خود را تغییر دهیم./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.