هموطنان برای امدادرسانی به سی سخت سفر نکنند/از توزیع پراکنده اقلام خودداری شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از هموطنان خواست که به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا به عنوان امداد رسان به شهر سی سخت سفر نکنند.

آمار خانه های تخریبی در سطح شهر سی سخت مشخص شده است

“حسین کلانتری” در نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این مردم در مدت چند ثانیه ثمره یک عمر تلاش خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اینکه ما موظف به ارائه خدمت به مردم بوده و قدر شناس آنها هستیم و تا بهبود شرایط در کنارشان حضور داریم، اظهار کرد: همه مسئولان دنا کمک کردند و مسئول کم کار نداشتیم.

کلانتری با اشاره به اینکه مردم در خانه های خود مشغول زندگی عادی بودند و این زلزله ظرف ۵ ثانیه طول کشید، تاکید کرد: در شرایط بحرانی باید رفتاری متناسب با این شرایط داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی مردم و سعه صدر آن ها در برخورد با این حادثه، با اشاره به تقسیم شهرستان به ۹ محور و آماده باش ۹ تیم در شهر سی سخت، تصریح کرد: با جدیت پیگیر رسیدن محموله های کمکی به دستم مردم هستیم.

کلانتری با اشاره به اینکه کشور ایران زلزله خیز است، بیان کرد: تمام گروه های جهادی و موسسات خیریه که به شهرستان دنا مراجعه کرده اند باید شناسنامه دار شده و با دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداری هماهنگ باشند.

کلانتری اظهار کرد: همه کمک ها مال مردم زلزله زده است و ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان باید با فرمانداری هماهنگ باشند تا دوباره کاری نشود و در این خصوص ساماندهی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر خودش محور است و برای خدمات رسانی مدل داشت، تاکید کرد: ولی براساس مدل ما عمل کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دپو کردن چادر خیانت به مردم و نظام است، ادامه داد: این چادر برای مردم ارسال شده است.

کلانتری بیان کرد: اگر به خانواده های پر جمعیت حتی سه چادر تحویل شود مشکلی وجود ندارد اما وجود ۱۰ چادر در یک منزل ظلم به سایر زلزله زدگان است.

وی تصریح کرد: افرادی به دنبال زیر سوال بردن خدمات نظام و زحمات و تلاش های انجام گرفته از سوی مسئولان هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نظام سیستم دارد، اظهارکرد: در صورت کم کاری مسئولی به طور قطع با آن ها برخورد می کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از زحمات و خدمات شبانه روزی صدا و سیما، خبرنگاران و همه اصحاب رسانه تصریح کرد: انتظار می رود کمک های همدلانه و وفاق و اتحاد مردم و مسئولان از سوی همه رسانه ها به تصویر کشیده شود و از سیاه‌نمایی و نا امید کردن مردم خودداری شود.

کلانتری اظهار کرد: مسئولان به علت حضور مستمر در بین مردم باید رپید تست (تست سریع کرونا) را به صورت مرتب انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه به نیروی انسانی نیاز نداریم، ادامه داد: شیوع ویروس انگلیسی در استان های خوزستان، اصفهان و فارس وضعیت را خطرناک کرده و ما در محاصره ویروس انگلیسی قرار داریم و باید برای جلوگیری شیوع کرونا خیلی مراقبت کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تامین امنیت محموله ها کار مهمی است و تاکنون حتی یک مورد سرقت محموله در استان نداشتیم.

کلانتری بر عدالت توزیع در اقلام به مردم تاکید و بیان کرد: از توزیع پراکنده اقلام خودداری شود.

وی بر هماهنگی دستگاه های اجرایی تاکید و تصریح کرد: آمار خانه های تخریبی در سطح شهر سی سخت مشخص شده است و به بنیاد مسکن تحویل داده می شود و خدمات را طبق این آمار ارائه می کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تا فردا آمار واحدهای تعمیری مشخص می شود، اظهار کرد: برای تشکیل پرونده مردم از طریق سامانه دعوت می کنیم.

کلانتری با اینکه دولت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث، بازسازی و نوسازی شهرستان دنا ابلاغ کرده و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است، تاکید کرد: خانه هایی که ۱۰۰ درصد تخریب شده است ۲۰ میلیون تومان برای اسکان موقت به آن ها تحویل می دهند.

وی ادامه داد: مبلغ ۲۰ میلیون تومان به کسانی که کانکس تحویل بگیرند، پرداخت می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اردوگاه اسکان اضطراری همان شب زلزله راه اندازی شد، بیان کرد: مردم از این اردوگاه استقبال نکردند.

کلانتری از راه اندازی کمپ کانکسی در شهر سی سخت خبر داد و تصریح کرد: این کمپ در ۲ سایت سپاه و آموزش و پرورش برقرار است.

وی کاظمی را به عنوان نماینده تام الاختیار ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی کمک های بسیاری انجام داده است و زحمات آن ها قابل تقدیر است.

کلانتری از پرداخت قسط اول ۱۰ میلیون تومانی به ۱۳۵ نفر از مردم زلزله زده خبر داد.

وی تاکید کرد: افراد اندکی بودند مانع خدمات رسانی به مردم می شدند نباید از این افراد بگذریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اینجا همه یک تیم هستیم و باید در خدمت به مردم باشیم.

کلانتری با بیان اینکه بزرگ ترین بحران ها را پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: تنها شورای تامین در کشور بودیم که رئیس شورای امنیت تک تک اعضا را مورد تقدیر قرار داد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم با انرژی بیشتر در بین مردم باشید و در صورت بروز کوچک ترین مشکلی حضور فعال داشته باشید و نیروها در منطقه مستقر باشند.

به گزارش ممتازنیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تیم تعمیرات آب، برق، گاز، مخابرات و درمانی در منطقه زلزله زده مستقر باشند، خاطرنشان کرد: ساماندهی وضعیت روستاها در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.

بازدید نیکزاد از روستاهای آسیب دیده در زلزله سی سخت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی جهت نظارت بر وضعیت امدادرسانی به مردم زلزله‌زده وارد شهرستان سی‌سخت شد و از روستاهای آسیب دیده ناشی از زلزله بازدید کرد.

به گزارش ممتازنیوز، علی نیکزاد که به منظور نظارت میدانی از وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان صبح امروز ( پنجشنبه ۷ اسفندماه) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است دقایقی پیش وارد شهرستان سی‌سخت شد.

در این نظارت میدانی، مهدی روشنفکر نماینده بویر احمد و دنا و علی خضریان و احمد نادری نمایندگان تهران و همچنین تعدادی از مسئولین ستاد مدیریت بحران، وزارت راه و شهرسازی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد مسکن نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

نیکزاد در بدو ورود به شهرستان سی‌سخت از روستاهای آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر کریک و معصوم آباد کریک بازدید کرد.

کاروان مهربانی در اختیار مردم زلزله زده شهر سی سخت قرار گرفت

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان مهربانی شامل یک دستگاه نانوایی و ۱۰ تن آرد که ۲ ماه در منطقه به مردم خدمات می‌دهد و ۴ هزار بسته گوشت قرمز به مبلغ یک میلیارد تومان در اختیار مردم شهر سی‌سخت قرار گرفت.

“علیرضا دولت‌آبادی” افزود:  ستاد مساجد استان همراه با سایر دستگاه‌ها کنار مردم بود.

وی تصریح کرد: کاروان مهربانی شامل یک دستگاه نانوایی و ۱۰ تن آرد که ۲ ماه در منطقه به مردم خدمات می‌دهد و ۴ هزار بسته گوشت قرمز به مبلغ یک میلیارد  تومان در اختیار مردم شهر سی‌سخت قرار خواهد گرفت.

“آیت‌الله سید نصیر حسینی” نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص اظهار کرد: در پی حادثه خسارت بار زلزله سی سخت افراد و اشخاص زیادی نسبت به مردم زلزله زده توجه داشتند و کمک ارسال کردند.

وی تاکید کرد: مخصوصا از برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه که محموله ارزشمندی برای مردم ارسال می کنند تشکر و قدردانی می کنم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از همه کسانی که تلاش کردند تا درد و رنج این مردم کاهش پیدا کند از مسئولین کشوری و استانی که سفر داشتند و همه مردمی که تلاش داشتند به رفع آلام و درد مردم توجه داشته باشند قدردانی و سپاسگزاری می کنیم خداوند جزای خیر به همه آن ها عنایت کند.

در ادامه “حجت الاسلام صفدر پناهی” مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم و خیرین خواست به یاری زلزله زدگان سی سخت بشتابند.

وی تصریح کرد: مردم سی سخت با زلزله مهیبی مواجه شدند خداوند خسارت ها را از طریق مردم مومن جبران  می کند.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از کمک های انسان دوستانه برنامه سمت خدا قدردانی کرد و اظهار کرد: زلزله زدگان امیدشان به کمک مردمی است؛ ممکن است کمک دولت کافی نباشد کمک مردم می تواند راهگشا باشد.

به گزارش ممتازنیوز، حجت الاسلام پناهی خاطرنشان کرد:  از خیرین درخواست می کنیم که کمک کنند در حد امکان نیازهای مردم را برطرف کنند.

گفتنی است؛ پس از شیوع بیماری کرونا کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اقدامات مومنانه خود قدمی بزرگ در راه اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به همنوعان برداشت و اکنون نیز پس از زلزله شدید شهر سی‌سخت که تقریبا بسیاری از مردم این شهر را بی‌خانمان کرد کانون فرهنگی هنری مساجد استان کار بزرگی را با همکاری سایر مجموعه‌های همکار و همراه همچون برنامه سمت خدا انجام داد.

ارسال ۵۰ کامیون آجر و سفال به مناطق زلزله‌زده سی‌سخت

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه گفت: با همکاری اداره صمت شهرستان و مدیرعامل کارخانه آجر دهدشت، ۵۰ کامیون آجر به منطقه زلزله زده سی‌سخت ارسال خواهد شد.

حمزه محقق‌زاده در این خصوص جزییات این موضوع به خبرنگاران گفت: با رایزنی های انجام گرفته شده با اداره صمت شهرستان و همچنین مدیر عامل کارخانه آجر دهدشت مهندس رئیس زاده قول مساعدت و اهدا، ۵۰ کامیون آجر و سفال به ارزش حداقل ۴۰۰ میلیون تومان به بازسازی خانه های تخریب شده سی سختی داده شد.

به گزارش ممتازنیوز، وی افزود: قرار است این کمک ها در اولین فرصت و شروع بازسازی در شهرستان دنا برای این عزیزان ارسال شود.

کمک به زلزله زدگان تنها از طریق مراجع رسمی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کمک به مردم زلزله زده دنا تنها از طریق مراجع رسمی انجام شود.

“حسین کلانتری” در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زلزله حادثه ای غیر مترقبه است، افزود: همواره خداوند را از بابت اینکه تلفات جانی نداشتیم شاکر هستیم.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت بحران از همان دقایق اولیه زلزله علاوه بر امداد رسانی نسبت به پاکسازی محیط و راه اندازی اسکان اضطراری اقدام کردند، تصریح کرد: توزیع چادر و سایر اقلام مورد نیاز زلزله زدگان، پخش غذای گرم بین مردم و سایر خدمات همواره ادامه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را بازسازی خانه های مردم برشمرد و اظهار کرد: ستاد بازسازی براساس مصوبه هیئت دولت امروز به صورت رسمی عملیات اجرایی ساخت خانه های زلزله زدگان را آغاز کرد.

کلانتری با اشاره به اینکه ستاد بازسازی در ۵ شعبه مشغول به فعالیت است، تاکید کرد: بانک اطلاعاتی از اسامی افرادی که خانه های آن ها تخریب شده در یک سامانه ثبت شده است و مردم به صورت پیامکی برای تشکیل پرونده مطلع می شوند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم اصل اساسی و پایه ای در کار ما است، بیان کرد: نباید ذهن مردم را از نیازهای اصلی به سمت نیازهای فرعی منحرف کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: هلال احمر و بنیاد مستضعفان به صورت قانونی و رسمی در قالب کمپین هایی نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام می کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه بخش زیادی از مردم و نهادها برای جمع آوری کمک ها تلاش می کنند، اظهار کرد: اما در این بین برخی در این وضعیت سوء نیت دارند که دستگاه قضا به جد این موضوع را پیگیری می کند.

به گزارش ممتازنیوز، وی از مردم نوعدوست کشور و به ویژه استان خواست: برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک های خود به زلزله زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد را فقط در اختیار مراجع رسمی قرار دهند.

از تضعیف دستگاه های اجرایی خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد خودداری کنید

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها خواست تا از تضعیف دستگاه های اجرایی استان که در حال خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند خودداری کنند.

“سردار حمید خرم دل” در جمع خبرنگاران در شهر زلزله زده سی سخت افزود: در چنین شرایط بحرانی اصحاب رسانه در اخبار و تحلیل‌ها سعی کنند به تضعیف نهاد یا دستگاه اجرای خدمات رسان در شهر سی سخت نپردازند، چرا که تضعیف هر نهادی یا سازمانی در این شرایط باعث از دست رفتن روحیه جهادی تیم‌های خدمت‌رسان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، سپاه بسیج و همه دستگاه های اجرایی استان در زلزله سی سخت پای کار بوده و هستند تصریح کرد: نباید خدمات فرد و دستگاهی تضعیف شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما در سپاه در هر حالی باید کنار مردم باشیم و وظیفه شرعی و قانونی ماست.

سردار خرم دل در پاسخ به سوالی درباره غفلت از روستاهای زلزله زده شهرستان دنا نیز تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص شهر سی سخت توجه ها و کمک ها متمرکز شده اند اما خدمات به روستاهایی که خسارت دیده اند نیز می رسد.

وی به خدمات رسانی سپاه فتح در زلزله سی سخت پرداخت و ادامه داد: شغل مردم سی سخت  باغداری و کشاورزی است به همین خاطر بسیج جامعه مهندسین را مامور کرده ایم خسارت وارد شده در این بخش را ارزیابی کند و بازسازی لازم در طرح های کشاورزی آسیب دیده صورت گیرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح را مامور کرده ایم که خانه هایی که دارای افراد معلول هستند را شناسایی و مبالغی برای داروها و تغذیه آن ها اختصاص دهیم.

سردار خرم دل تصریح کرد: ۱۵۰۰ وسیله گرمایشی از سوی بنیاد علوی و ۵۰۰ مورد دیگر نیز از سوی یک موسسه دیگر بین زلزله زدگان سی سخت توزیع شده است.

وی اظهار کرد: به مردم سی سخت قول می دهیم تا زمانی که نیاز باشد در کنار آن ها خواهیم بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: موسسه مسکن بسیجیان اعلام کرده اند در بحث آوار برادری کمک می کنند و ماشین آلات خود را اعزام خواهند کرد.

سردار خرم دل بیان کرد: در جلسه ای با سردار سلامی داشتیم مقرر شد سپاه و بسیج برای ۱۳۰ خانوار مددجوی کمیته امداد و ۵۰ خانوار مددجوی بهزیستی را بازسازی کنیم و به استاندار و کمیته امداد و بهزیستی نیز اعلام کرده ایم.

وی در ادامه با اشاره به خدمات پزشکی ارائه شده از طرف سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان زلزله‌زده دنا تصریح کرد: قریب به ۷۵۰ بیمار خاص در شهرستان دنا شناسایی شده ‌که بسته های معیشتی به همراه کمک هزینه تامین دارو به این خانواده ها اهدا می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در پایان از توزیع بیش از ۴۰۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های شهرستان دنا خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوادث مشابه نظیر زلزله بم و کرمانشاه مردم و نظام توان و مشارکت خود را به خوبی به اثبات رسانده‌اند و سپاه تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهد بود.

تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان زلزله زده شهرستان دنا

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلیه مشمولان اعزامی ۹۹/۱۲/۱ شهرستان دنا و محدوده آن که در اثر زلزله دچار آسیب شده اند و قادر به اعزام نشدند، اعزام آنان یک دوره تمدید می شود.

سردار “کیقباد مصطفایی” در خصوص تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان زلزله زده شهرستان دنا افزود: مشمولین شهرستان دنا که می بایست در تاریخ ۹۹/۱۲/۱(یکم اسفند ماه) به خدمت اعزام شوند، به دلیل نیاز به حضور و همراهی با خانواده ها، امکان اعزام به خدمت برایشان فراهم نشد و در واقع مرتکب غیبت شدند و نتوانستند به موقع در پادگان های مربوطه حضور پیدا کنند، به دلیل شرایط اضطراری که پیش آمد با مساعدت هیئت رئیسه محترم نیروی انتظامی مقرر شد که این دسته از عزیزان که موفق به اعزام نشدند و الان به عنوان غایب محسوب می شوند و قاعدتاً می بایست ۶ ماه اضافه خدمت را تحمل کنند به آن ها یک مهلت دو ماه داده شود و اعزام آن ها به تعویق بیفتد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس مشمولینی که مربوط به حوزه شهرستان دنا هستند و موفق به اعزام به خدمت سربازی نشدند، انشاءالله با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ از همین روز جاری می توانند، فرم توجیه مبنی بر غیبت شان را که چرا اعزام نشدند را تکمیل نمایند تا از این امتیازی که در واقع داده شده استفاده لازم را ببرند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز در هشتمین روز وقوع زلزله اولیه شهرستان سی‌سخت هستیم و پس لرزه های زیادی را در طول این مدت داشتیم، طبیعتاً یکی از نیازهای اصلی مردم ما بحث تامین نظم و برقراری امنیت است اظهار کرد: خوشبختانه این موضوع در همان آغازین لحظات آغازین وقوع زلزله در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت و ما ضمن استفاده کامل از نیروهای موجود در شهر سی سخت مبادرت به اعزام نیروهای کمکی در پلیس های مختلف و همچنین نیروهای یگان ویژه به شهر سی‌سخت کردیم و الحمدالله تا این لحظه ای که ما در خدمت شما هستیم، هیچ گونه رخداد خاص و قابل ارز امنیتی در شهر سی‌سخت رخ نداده است.

مصطفایی تاکید کرد: با توجه به قولی که به مردم عزیز شهر سی سخت دادم انشاالله به جز دغدغه شرایطی که با آن مواجه شدند از لحاظ معیشتی و زیرساختی به هیچ وجه نگران موضوع امنیت نباشند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: پلیس به عنوان خادم و خدمتگزار مردم تا آخرین لحظه ای که نیاز به حضور باشد واقعاً در خدمت مردم خواهد بود و در کنار مردم است و ما پیش بینی های لازم را در ابعاد امنیتی انتظامی و ترافیکی به عمل آوردیم و مردم از این بابت کاملاً خیالشان راحت باشد.

ادامه دارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.