همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین ایران و ایتالیا گسترش می یابد

همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین ایران و ایتالیا گسترش می یابد

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم با دکتر کارلوس جووانی چریتی، ایرانشناس و رییس دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دکتر ارسلان قربانی ضمن ارائه توضیحات و بیان شاخص‌های موجود در خصوص فرآیند و نحوه اعتبارسنجی دانشگاه‌های خارج از کشور، گزارشی از وضعیت نظام آموزش عالی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان ارائه کرد و همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور ایران و ایتالیا را مناسب دانست.
وی همچنین در پاسخ به ابراز تمایل رییس دفتر فرهنگی ایتالیا مبنی بر لزوم گسترش همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی ایران و ایتالیا، با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی ایران و ایتالیا، همکاری‌های بین دو کشور و روابط موجود را مثبت قلمداد کرد و اظهار امیدواری نمود که با تلاش‌های مقامات ذیربط دو کشور به ویژه شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و فرهنگی ایران و ایتالیا، این روابط بیش از پیش گسترش یابد.
در این دیدار دو طرف ضمن اشاره به حضور چشمگیر و فعال استادان و دانشجویان کرسی‌های زبان فارسی و ایرانشناسی و همچنین زبان ایتالیایی در کشورهای ایران و ایتالیا، بر گسترش و تسهیل ارتباطات دانشگاهی و علمی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کردند و خواستار تسهیل در اعزام استادان دانشگاهی ایران و ایتالیا شدند.
تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های مشترک آموزشی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف و ایجاد تسهیلات لازم جهت تقویت ارتباطات موجود بین دو کشور از جمله تسریع و تسهیل در صدور ویزا به شخصیت‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی دو کشور از دیگر موضوعات مورد بحث بود که مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

همکاری‌های دانشگاهی

 

همکاری های فرهنگی

 

ایران

 

ایتالیا


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.