همکاری ایدرو و دانشگاه صنعتی شریف برای تجاری سازی تحقیقات

۲۸ آبان ،

معاون وزیر صنعت و تجارت گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در دانشگاه صنعتی شریف توسط ایدرو بررسی شده و در صورت دارابودن توجیه فنی اقتصادی، حمایت لازم برای سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی مالک دانش فنی انجام خواهد شد.

به گزارش تفسیری ایسنا، غلامرضا شافعی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بازدید از دانشگاه صنعتی شریف و دیدار با رئیس و اساتید این دانشگاه ضمن بیان مطلب فوق، افزود: ایدرو برای تجاری‌سازی طرح‌های مختلف صنعتی و دانش فنی کسب شده توسط متخصصان این دانشگاه آماده همکاری است.

وی همچنین توسعه صنایع پیشرفته و زمینه‌سازی برای تدوین دانش فنی و نیز تجاری‌سازی تحقیقات در این حوزه را از جمله وظایف ایدرو به‌عنوان بزرگترین و مهم‌ترین سازمان توسعه‌ای کشور دانست و تصریح کرد: ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از مهم‌ترین اقدامات در همین جهت است که ایدرو برای توسعه این ارتباطات، اقدامات وسیعی را تاکنون سامان داده است.

در این نشست پروژه هایی با موضوع اندازه گیری ذرات آلاینده هوا و بتن پرمقاومت با فناوری نانو مطرح شد که مقرر گردید پیشنهادات مطابق استانداردهای ایدرو ارائه گردد و در صورت دارابودن توجیه فنی و اقتصادی برای سرمایه گذاری در دستور کار قرار گیرد.

هم اکنون پروژه‌ای همچون دستیابی به دانش فنی غشای اسمز معکوس- ممبران – و طراحی سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی CVT با حمایت ایدرو در دانشگاه صنعتی شریف در دست اجرا است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.