همکاری ایران و روسیه در زمینه پیام رسان مالی

ایران و روسیه با امضای تفاهم نامه‌ای در زمینه پیام‌رسان‌های مالی، زمینه همکاری و مراودات بانک‌ها و تجار و بازرگانان به دور از تحریم‌ها با هم تعامل داشته باشند.

همکاری ایران و روسیه در زمینه پیام رسان مالی

به گزارش ممتاز نیوز، معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی در این مراسم گفت: در یک سال گذشته سند اقدام مشترک بین بانک‌های ایران و روسیه امضا شد و امروز اولین اقدام از این سند عملیاتی شد و از امروز سامانه‌های پیام رسان ملی دو کشور به هم متصل می‌شود و این امکان فراهم می‌شود که همه بانک‌های عضو پیمان رسانه‌های ملی کشور با بانک‌های روسیه تبادل پیام‌های استاندارد بانکی داشته باشند.

محسن کریمی افزود: همه بانک‌های ایرانی در خارج کشور و بانک‌های خارجی متصل به پیام‌رسان مالی روسیه که شامل ۱۰۰ بانک در ۱۳ کشور دیگر است با بانک‌های ایرانی تبادل پیام خواهند داشت.

وی اظهار داشت: همه روابط بانکی برای راه‌اندازی و پیشبرد کارهای بازرگانان و تجار کشورها است و تا زمانی که ارتباطات بانکی فراهم نشود روابط و مراودات بازرگانی دچار مشکل است و امروز زمینه فنی ارتباطات بانکی را فراهم کردیم تا در این بستر تمام پیام‌های استاندارد بانکی شامل حواله، ال سی و ضمانت نامه فراهم است.

کریمی بیام کرد: در این تفاهم نامه شبکه سیستم پیام‌رسان را به هم متصل کردیم و همه بانک‌های دو طرف می‌توانند به هم متصل شوند و برای شروع، امروز یک بانک از کشور روسیه و یک بانک از ایران اولین تبادل پیام را خواهند داشت و زمینه‌سازی برای ارتباط پیام‌ها بین همه بانک‌ها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام تحریم ناپذیر است توسط دشمنان است و زیرساخت‌ها وابسته به نظام سلطه نیست و اولین اقدام تحریم ناپذیر بانک مرکزی ایران در تعامل با کشور روسیه است.

ولادیسلاو گریدچین طرف روسی در این مراسم با تاکید بر این که بزرگترین مزیت این است که تحریم‌های غربی بر آن تأثیری ندارد وی افزود: سازمان های مادی بعد از امضای تفاهم نامه با هم ارتباط خواهند داشت و این سند مربوط به پیام رسان مالی است و به تجار دو کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.