همکاری ایلان ماسک با دولت برزیل برای احیای جنگل آمازون

ایلان ماسک به دولت برزیل برای مبارزه با جنگل‌زدایی در آمازون کمک می‌کند .

همکاری ایلان ماسک با دولت برزیل برای احیای جنگل آمازون

به گزارش ممتاز نیوز، ایلان ماسک، مدیر عامل «تسلا» و «اسپیس ایکس» با ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل ملاقات و با وی در خصوص همکاری‌های دوجانبه در زمینه ارائه خدمات اینترنتی و پروژه‌های مشترک در منطقه جنگلی آمازون گفتگو کرد.

این نشست که در استراحتگاه مجلل بولسونارو در ایالت سائوپائولو برگزار شد از سوی فابیو فاریا، وزیر ارتباطات برزیل سازماندهی شده بود.

به گفته فابیو فاریا که خود اواخر سال گذشته میلادی در ایالت تگزاس آمریکا با ایلان ماسک دیدار و گفتگو کرده بود، برزیل به دنبال مشارکت با ثروتمندترین مرد جهان برای بهره بردن از فناوری‌های اسپیس‌ایکس و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است تا از این طریق زمینه دسترسی به شبکه اینترنت در مدارس و مراکز بهداشتی واقع در مناطق روستایی را فراهم کند و یا این شبکه را بهبود ببخشد.

ارائه خدمات ماهواره‌ای برای رصد مناطق جنگلی آمازونی و اجرای طرح‌های مشترک در زمینه مقابله با پدیده جنگل‌زدایی در این منطقه از دیگر اهداف همکاری دولت برزیل با ایلان ماسک اعلام شده است.

ثروتمند‌ترین مرد حال حاضر ساکن در کره زمین، صبح جمعه با انتشار توییتی اعلام کرد که از بدست آوردن امکان راه‌اندازی خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ۱۹ هزار مدرسه غیرمتصل به شبکه جهانی و نیز نظارت محیط زیستی بر آمازون بسیار هیجان زده است.

چندین موسسه و نهاد دولتی مانند آژانس فضایی ملی، پلیس فدرال و موسسه محیط زیست و منابع طبیعی تجدیدپذیر در برزیل وظیفه مقابله و نظارت بر فعالیت‌های غیرقانونی در جنگل‌های آمازون را بر عهده دارند.

خبر همکاری ایلان ماسک با دولت برزیل در حالی بازتاب رسانه‌ای پیدا کرده که بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده از سوی آژانس فضایی ملی در این کشور، جنگل زدایی در منطقه آمازون در دوران بولسونارو افزایش یافته و به بالاترین میزان سالانه خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

منتقدان بولسونارو می گویند که او تا حد زیادی در این زمینه مقصر است، زیرا با حمایت پرشور خود از توسعه منطقه، چوب‌بران و غارتگران زمین را جسور‌تر کرده است.

با این حال رئیس جمهوری برزیل در جریان دیدار با ایلان ماسک تاکید کرد که منطقه جنگلی آمازون برای کشورش از اهمیت زیادی برخوردار است.

بولسونارو همچنین گفت که کشورش در زمینه همکاری با پروژه‌های ایلان ماسک برای شناساندن بهتر منطقه آمازون در برزیل و جهان و نیز برای نشان دادن شکوفایی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است.

وی سپس با اشاره به انتقا‌دها از دولتش در زمینه سهل‌انگاری در حفاظت از منطقه جنگلی آمازون گفت که این سخنان دروغ و آزار دهنده است.

برزیل پیش‌تر در اجلاس آب و هوایی گلاسکو وعده داده بود که در سال ۲۰۲۸میلادی، دو سال زودتر از هدف اعلام شده، به جنگل‌زدایی غیرقانونی پایان دهد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.