همکاری خانه هنرمندان و خانه تئاتر در قالب مونولوگ و پرفورمنس ادامه می‌یابد

«فرهاد تجویدی»مدیر اجرای برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی خانه هنرمندان ایران از ادامه همکاری این مجموعه با خانه تئاتر در قالب مونولوگ و پرفورمنس خبر داد.

به گزارشممتازنیوز، «فرهاد تجویدی»بازیگر و کارگردان تئاتر و مدیر اجرایی برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی خانه هنرمندان ایران در گفت‎وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر درباره اهداف این اجراها گفت: برنامه های نمایشنامه خوانی، تابستان سال جاری براساس توافقی که بین خانه هنرمندان و خانه تئاتر صورت گرفت، با مسئولیت انجمن بازیگران خانه تئاتر در حوزه اجرایی و با هدف جذب مخاطب اتفاقی و همچنین دعوت از بازیگران عضو این انجمن برای حضور در این نمایشنامه‌خوانی‌ها به مرحله اجرا رسید.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه اواخر تیرماه برای اجرای ۸ جلسه نمایشنامه‌خوانی منعقد شد که مسئولیت آن بر عهده خانم «شهره سلطانی» بود. با توجه به هدف مشارکت اعضای خانه تئاتر در این برنامه‌ها سعی شد از بازیگرانی که در این سال‌ها کم کار بوده‌اند، دعوت شود.

تجویدی افزود: اولین اجرای پیش از ماه رمضان، نمایش «سمفونی واژه‌ها» کار مهدی امین لاری بود که با استقبال چشمگیر مخاطبان در فضای باغ هنر روبه‎رو شد و بسیاری از آن‌ها را برای حضور در جلسات بعدی اجرا تشویق کرد. این دسته از مخاطبان همواره در برابر هنر تئاتر موضع دارند اما تعجب آن‌ها از دیدن فضای نمایشی و حضورشان در روزهای گرم ماه رمضان به ما ثابت کرد که می‌توان با حضور در میان مردمی که کمتر به هنر تئاتر اهمیت می‌دهند، جاذبه ایجاد کرد و به نوعی این فرهنگ را توسعه همگانی داد.

کارگردان نمایش «مردی که ماهی شد» در ادامه توضیح داد: این برنامه در ماه رمضان با اجراهایی از سیروس همتی، شهرام کرمی، صدرالدین شجره و اصغر گروسی ادامه پیدا کرد. رسول نجفیان نیز با دو اجرا ششمین و هفتمین برنامه ما را به انجام رساند و آخرین نمایشنامه‌خوانی از این تفاهم‌نامه اوایل مهرماه اجرا خواهد شد که کارگردان آن هنوز معلوم نیست. در واقع هیأت مدیره خانه تئاتر از میان پیشنهادها و درخواست‌های کارگردانان، متن نهایی را برای اجرا انتخاب و معرفی می‌کند.

تجویدی درباره ادامه این اجراها با توجه به نزدیک بودن فصول بارندگی و سرما توضیح داد: ویژگی این برنامه‌ در این است که فضا به عنوان بخش اصلی اجرا و به مثابه نقش اول اجرا عمل می‌کند. در صورت بارندگی و سرما نیز قطعا تدابیری برای آسایش مخاطبان و بازیگران اندیشیده خواهد شد. ویژگی این اجراها در این است که مخاطب پس از اجرا با هنرمندان صحبت می‌کند و نظراتش را به‌طور مستقیم بیان می‌کند در حالی که این امکان برای کارگردانان اجراهای صحنه‌ای امکان‌پذیر نیست.

وی درباره برنامه‌های بعدی خانه تئاتر در حوزه اجرا در فضای باز خانه هنرمندان خبر داد: برنامه‌های بعدی ما در خصوص اجرای مونولوگ و پرفورمنس است که با توجه به استقبال مخاطب و مسئولان خانه هنرمندان این برنامه‌ها تقریبا قطعی شده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.