همکاری دوباره ریدلی اسکات و استیون زایلیان برای ساخت یک فیلم سینمایی

سینما پرس-گروه سینما/ ریدلی اسکات و استیون زایلیان حق امتیاز ساخت نسخه سینمایی «روزی که بریتانیا متوقف شد» را از مسئولان سازنده این مستند تلویزیونی خریداری کرده‌اند.

به گزارش سینما پرس، ریدلی اسکات و استیون زایلیان با همکاری استودیو «فاکس قرن بیستم» حق امتیاز ساخت نسخه سینمایی «روزی که بریتانیا متوقف شد» (The Day Britain Stopped) را از مسئولان سازنده این مستند تلویزیونی خریداری کرده اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، منابع نزدیک بر این موضوع تاکید کرده اند که نسخه سینمایی این اثر بازسازی نسخه مستند آن نیست، اما اقتباسی از مستند «روزی که بریتانیا متوقف شد» است.

موضوع مستند تلویزیونی «روزی که بریتانیا متوقف شد» به حادثه مصیبت‌وار تصادف قطار در بریتانیا در تاریخ ۱۹ دسامبر سال ۲۰۰۳ میلادی اشاره می کند، حادثه ای که به تدریج تمام سیستم حمل و نقل این کشور را تحت تاثیر خود قرارداد.

ریدلی اسکات و استیون زایلیان تهیه کنندگی این پروژه را برعهده دارند و در حال حاضر به دنبال یک نویسنده برای نگارش این فیلم سینمایی هستند. اسکات و زایلیان در آخرین همکاری خود ساخت فیلم سینمایی «گانگستر آمریکایی» (American Gangster) را برعهده داشتند. اسکات کارگردان «گانگستر آمریکایی» بود و زایلیان فیلمنامه این فیلم سینمایی را نوشته بود.

گابریل رنج نویسنده و کارگردان مستند تلویزیونی «روزی که بریتانیا متوقف مشد» بود.

فیلم های سینمایی «گلادیاتور» (Gladiator)، «رابین هود» (Robin Hood) و «مردان چوب کبریتی» (Matchstick Men) از جمله فیلم های مطرح و برجسته ای هستند که ریدلی اسکات پیش از این کارگردانی آن ها را برعهده داشته است.

استیون زایلیان نیز که پیش از این در سال ۱۹۹۴ میلادی برای نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «فهرست شیندلر» (Schindler` List) موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم اقتباسی شده است، پیش از این فیلمنامه فیلم های سینمایی برجسته ای مانند «مانی بال» (Monetball)، «دار و دسته نیویورکی» (Gangs of New York) و «دختری با خلکوبی اژدها» (The Girl with the Dragoon Tattoo) را نوشته است.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۶۰۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.