همکاری زیست‌محیطی در حاشیه اجلاس عدم‌تعهد

محیط زیست > زیست‌بوم– روز گذشته رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از امضای چند سند همکاری زیست‌محیطی با کشورهای مختلف در حاشیه اجلاس سران کشورهای عدم‌تعهد خبر داد و گفت: درحاشیه اجلاس، موضوع ریزگردها را پیگیری می‌کنیم.

محمدی‌زاده در حالی از پیگیری ریزگردها و امضای سندهای همکاری در حاشیه اجلاس سران عدم‌تعهد خبر می‌دهد که یکی از چالش‌های اصلی محیط‌زیست رعایت نکردن حقابه تالاب‌های سه‌گانه هامون از سوی افغان‌هاست. چالشی که سبب خشک شدن این تالاب‌ها و مهاجرت هزاران نفر از حاشیه‌نشینان هامون شده است. کارشناسان معتقدند سازمان محیط‌زیست باید بیش از پیش برای تأمین حقابه هامون تلاش کند.

محمدجواد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حاشیه اجلاس سران کشورهای عدم‌تعهد با تعدادی از مسئولانی که برای حضور در این اجلاس به تهران خواهند آمد دیدار خواهیم داشت. همچنین امضای چندین سند همکاری را با کشور هند و چند کشور دیگر با موضوعات مختلف در دستور کار داریم. وی گفت: موضوع ریزگردها را با کشورهای عراق، اردن، سوریه و عربستان در این اجلاس پیگیری خواهیم کرد تا مسئولان این کشورها را متقاعد کنیم به وظیفه خودشان در مقابله با این موضوع عمل کنند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم که یک همگرایی بین کشورهای منطقه برای مقابله و حل مشکل ریزگردها ایجاد کنیم تا آنها هم به این مسئله مهم توجه کنند.وی گفت: امیدواریم موضوعاتی را که در دیدارهای دوجانبه با کشورهای مختلف در حاشیه این اجلاس مطرح خواهیم کرد به نتیجه برسد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.